کاهش ۷۵ درصدی تولید کامیون در کشور
تولید مدل های فراوان خودروهای سنگین با تیراژ پایین، موجب عدم شکل گیری توان قطعه سازی در کشور به علت تیراژ پایین قطعات مورد نیاز و عدم توان تولید خودرو ...
لزوم توجه به صنعت تولید کامیون و خودروهای تجاری
شرکت ایرانخودرو دیزل که در سال ۸۷ بیش از ۸۴۰۰ دستگاه کامیون و کشنده تولید کرده بود، در سال ۹۴ فقط ۱۵۶۷ دستگاه تولید داشته است و شرکت سایپا دیزل نیز ک ...
نگاهی به ۳۰ سال تجربه چین در صنعت خودرو
تعداد خودروهای صادراتی از چین در سال ۲۰۱۵ فقط ۷۲۷ هزار دستگاه بوده است که در مقایسه با تولید خودرو در همان سال، نشان میدهد چینیها فقط ۳% از تولیدات ...
سیاست های کره جنوبی در صنعت خودرو (۴)
کمک های مالی مستقیم، اعطای ضمانت نامه برای قراردادهای خارجی، تخفیف در پرداخت نرخ بهره تسهیلات بانکی، بیمه های صادراتی و مناطق آزاد، پنج ابزار کره جنوب ...
سیاست های کره جنوبی در صنعت خودرو (۳)
خودروی پونی که اولین خودروی صادراتی کره جنوبی بود، در سال ۱۹۷۹ با قیمت تمام شده ۳۷۰۰ دلار، در بازار داخلی کره به قیمت ۵۰۰۰ دلار به فروش میرسید در حال ...
سیاست های کره جنوبی در صنعت خودرو (۲)
تنها خودروسازانی در کره جنوبی مجاز به مونتاژ و فروش خودروهای لوکس وارداتی بودند که اقدام به صادرات کرده و به هر میزان که تعداد خودروهای صادراتی را بیش ...
سیاست های کره جنوبی در صنعت خودرو (۱)
تراز تجاری صادرات و واردات خودرو در کره جنوبی از ۱۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۱ به حدود ۴۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است. تراز تجاری صنعت قطع ...
مالیات ۴۰ درصدی بر افزایش قیمت مسکن
در آلمان، انگستان، آمریکا، اسپانیا، فرانسه، کره جنوبی و دیگر کشورها با هدف کنترل سوداگری، خانه های دوم افراد مشمول پرداخت مالیاتی تحت عنوان مالیات بر ...
بررسی مالیات در بورس کشورهای اروپایی
سهام دارانی که کمتر از یکسال سهام را نزد خود نگه داشته و سپس مبادرت به فروش آن سهم میکنند، درصورت رشد قیمت سهام، موظف اند حدود ۴۰% از این افزایش قیمت ...
تجربیات کشورهای جهان در مالیات
کشورهای مختلف از جمله ژاپن، ترکیه و تعدادی از کشورهای اروپایی، برای حمایت از تولیدات داخلی و رشد سرمایه گذاری، از سود شرکت ها در صورتی که به چرخه سرما ...