برای احداث یک واحد تولیدی تایر، به یک سرمایه گذاری حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی نیاز است؛ این در حالیست که می توان با استفاده از تجهیزات داخلی، ضمن کاهش ای ...
به نظر میرسد واگذاری سهام کارخانههای خودروسازی به شرکتهای فرانسوی، به یکی از راهبردهای اصلی وزارت صنعت تبدیل شده است. هرچند این سیاست تحت عنوان "ای ...
بازار تایر در داخل کشور حجمی حدود ۵ هزار میلیارد تومان دارد که یک سوم آن یعنی بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان، از محل واردات تامین می شود. علاوه بر این، باز ...
در این سازوکار با اعطای مجوز واردات کالایی که در داخل تولید نمی شود به یک شرکت از طریق مزایده، شرکت وارد کننده این اختیار را دارد تا با استفاده از ابز ...
آمار دقیقی از اندازه قاچاق در کشور موجود نیست اما منابع مختلف، اندازه قاچاق سالانه را از ۱۵ تا ۲۵ میلیارد دلار تخمین زده اند. حجم قابل توجهی از ورود ق ...
رایزنان تجاری که یکی از اعضای سفارتخانه های هر کشور هستند، وظیفه بازاریابی محصولات کشورشان در کشور محل استقرار را بر عهده دارند. با این حال در کشور ما ...
قیمت گذاری خودرو یکی از وظایفی است که شورای رقابت، در بازار انحصاری صنعت خودروی کشور بر عهده دارد. نحوه قیمت گذاری به گونه ایست که هزینه های عدم بهره ...
آمارها نشان می دهد که جهتگیری عمده بنگاههای ایرانی، حتی بنگاه هایی که از حمایت های بالای تعرفه ای استفاده می کنند، صادراتی نیست. از آنجا که هدف از ح ...
صنعت خودرو که بیش از ۲ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد، ظرفیت خوبی برای تحقق درونزایی در اقتصاد مقاومتی دارد. دو چالش اصلی در این مسیر، ط ...
شرکت های خودروساز برای افزایش کیفیت و کمیت تولید خود بایستی به بازارهای خارجی روی بیاورند و رویکرد صادراتی داشته باشند؛ بررسی تجربه شرکت های خودروساز ...