۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۵۵۰۴ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ دسته: تولید
۰

کوشک سرایی معاون مهندسی شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیر آهنی، ضمن استقبال از برگزاری نمایشگاه‌های تقاضامحور به منظور حمایت از تولید داخلی، گفت: در سال‌های اخیر توانسته‌ایم بیش از ۱۶ هزار قطعه مورد نیاز صنایع مس را در داخل تأمین کنیم؛ اما همچنان تیراژ پایین تولید، چالش اصلی عدم بومی سازی برخی تجهیزات است.

مهندس کوشک سرایی معاون مهندسی شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیر آهنی در گفتگو با مسیر اقتصاد گفت: این شرکت بازرگانی ذیل شرکت ملی صنایع مس ایران به فعالیت می پردازد.

بومی سازی ۱۶ هزار قطعه مورد نیاز صنایع مس

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیر آهنی، تأمین تمام مایحتاج معادن مس ایران است، تصریح کرد: اولویت اصلی ما تأمین این مایحتاج از داخل کشور است.

کوشک سرایی با بیان اینکه این شرکت به عنوان یکی از تأمین کنندگان بزرگ معادن مس ایران دست تمامی شرکت های دانش بنیان را به منظور بومی سازی تجهیزات مورد نیاز صنایع مس به گرمی می فشارد، گفت: برگزاری «نمایشگاه های ساخت داخل» با رویکرد تقاضا محوری منجر به حل چالش های صنایع راهبردی خواهد شد.

معاون مهندسی این شرکت خدمات بازرگانی ادامه داد: کارشناسان فنی این شرکت، قطعات وارداتی که تأمین آنها از خارج به مشکل خورده شناسایی کرده و در نمایشگاه های تولیدی عرضه می کنند. در ادامه امیدوار هستیم تا به کمک شرکت های دانش بنیان بتوانیم این قطعات وارداتی را داخلی سازی نماییم.

کوشک سرایی ادامه داد: این قبیل اقدامات نتایج روشنی نیز به همراه داشته است؛ بطوریکه در سنوات اخیر ۱۶ هزار قطعه مورد نیاز صنایع مس، بومی سازی شده است.

خرید تضمینی تجهیزات مورد نیاز صنایع مس از شرکت های دانش بنیان

معاون مهندسی شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیر آهنی، تیراژ پایین تولید را چالش اصلی عدم بومی سازی برخی تجهیزات مورد نیاز صنایع مس در سالیان اخیر دانست و گفت: تولیدکنندگان دیگر نظیر خودروسازان به دلیل اینکه قطعات با تیراژهای بالا (بالای ۱۰۰ هزار قطعه در سال) تولید می کنند، شرکت های دانش بنیان رغبت بیشتری نسب به همکاری با آنها دارند.

کوشک سرایی ادامه داد: خرید تضمینی تجهیزات مورد نیاز خود از شرکت های دانش بنیان به مدت ۴ سال، اقدامی است که مجموعه ما برای حل این چالش در نظر گرفته است.

وی گفت: بایستی دولت ضمانت نامه هایی را برای خرید از این شرکت های دانش بنیان تهیه کند، که در این باره اقداماتی انجام شده است.

لزوم بازنگری قوانین صنایع معدنی

کوشک سرایی در پایان با بیان اینکه قوانین وضع شده نیازمند بازنگری است، گفت: نمایندگان مجلس بایستی برای هر صنعت راهبردی قوانین مجزایی وضع نمایند، چراکه هر صنعت ویژگی های خاص خود را دارد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.