۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۰۴۰۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ دسته: تولید
۰

گروه خودروسازی سايپا با اجرای پروژه ملی بومی سازی قطعات محصولات خود در شرکت مگاموتور توانست ۳۸ قطعه از مجموعه‌های موتور، گيربكس، اكسل و EMS محصولات سايپا را با کمک شركت‌های ايرانی، در داخل كشور توليد كند. بررسی‌ها نشان می‌دهد، برگزاری نمایشگاه‌های تقاضامحور عامل مؤثری بر بهبود داخلی سازی قطعات خودروهای داخلی بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد پروژه داخلی سازی قطعات مربوط به گيربكس، موتور، اكسل و EMS محصولات خانواده تيبا، موتور، اكسل و EMS محصولات خانواده پرايد و همچنين قوای محركه وانت زامياد با پيشرفت بين ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی پروژه در شركت‌های توليدكننده داخلی به اجرا درآمده و قرار است نياز محصولات گروه خودروسازی سايپا را برطرف كند.

داخلی سازی ۳۸ قطعه از قوای محرکه محصولات سایپا

قطعاتی نظير مجموعه دنده برنجی خودرو، واشر سرسيلندر، دينام، رگولاتور و دريچه گاز، ديسك و صفحه كلاچ، سنسور اكسيژن، انژكتور، مدولاتور، مجموعه پلوس خودرو و چندين قطعه ديگر مربوط به قوای محركه (مجموعا ۳۸ قطعه)، از جمله قطعاتی هستند كه توسط مگاموتور سايپا بومی سازی شده‌اند.

با داخلی سازی قطعات مذكور، تاكنون به‌ازای هر دستگاه محصول از خانواده پرايد و تيبا، ۲۹۰ يورو صرفه‌جويی ارزی برای گروه خودروسازی سايپا محقق شده است.[۱]

بهبود داخلی سازی محصولات سایپا با برگزاری نمایشگاه‌های تقاضامحور

برگزاری نمایشگاه برای عرضه محصولات داخلی، از راهکارهای کشورها برای حمایت از تولید داخلی است. عموما در این نمایشگاه ها، تولیدکنندگان توانمندی ها و مزایای رقابتی خود را در قالب کالا و یا خدمت عرضه کرده تا خریداران بالقوه با این توانمندی ها آشنا شده و در صورت جلب نظر، نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

روشی دیگری نیز برای برگزاری نمایشگاه وجود دارد؛ بدین صورت که متقاضیان کالا و یا خدمات با حضور در غرفه های نمایشگاه و ارائه تقاضای خود، در جهت تامین آن از بازار داخل اقدام می‌نمایند. این نوع نمایشگاه تحت عنوان «نمایشگاه تقاضامحور» شناخته می شود و برگزاری آن می تواند زمینه را برای افزایش داخلی سازی محصولات فراهم کند. برگزاری این مدل نمایشگاه‌ها عامل اثرگذاری در داخلی سازی این ۳۸ قطعه از محصولات سایپا بود.

پینوشت:

[۱] سایپا نیوز کدخبر: ۱۹۳۳۴

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.