۰۲ خرداد ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۵۴۰۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸ دسته: دولت و حکمرانی
۰

جواد افشار کارگردان سریال گاندو با اشاره به این که استقبال کم‌نظیر مردم از گاندو حاصل گفتن حرف مردم است، گفت: باید رنسانسی در رابطه با مساله نفوذ، جاسوسی و شفاف‌سازی در سریال‌سازی کشور راه‌اندازی شود. ساخت چنین سریال‌هایی از عمق مطالبات مردم برخاسته‌است.

به گزارش مسیر اقتصاد جواد افشار کارگردان سریال گاندو در جمع عوامل این سریال در مصلی قدس، اظهار داشت: استقبال کم نظیر مردم از این سریال و مطالبه ساخت فصل‌های بعدی آن نشان می‌دهد که این سریال حرف دل مردم را زده است.

تولیدات صداوسیما باید به مطالبات مردم بپردازد

وی با تاکید بر اینکه باید رنسانسی در رابطه با مساله نفوذ، جاسوسی و شفاف‌سازی در سریال سازی کشور راه اندازی شود، افزود: ساخت چنین سریال‌هایی از عمق مطالبات مردم برخاسته و نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد.

افشار با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی گفت: نفوذ و شبکه سازی دشمن در عرصه های مختلف مساله بسیار مهمی بوده که در سریال سازی نسبت به آن در سال های گذشته غفلت شده است.

گاندو، سبب آشتی ملت با رسانه ملی

خسرو شهراز از بازیگران سریال گاندو نیز در این مراسم گفت: سریال گاندو پرده از ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور برداشته و عامل بسیاری از کمبودها و گرفتاری ها را نشان داد.

وی با بیان این که به وسیله سریال گاندو، ملت ایران با رسانه ملی آشتی کردند، خاطرنشان کرد: این سریال عاملی بود تا مردم به ماهیت بسیاری از افراد و سیاست هایی که سبب مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شده پی ببرند.[۱]

شفافیت و اعتماد مردم به نظام

شفافیت یکی از عواملی است که می تواند باعث اعتماد مردم به یک حکومت شود. گرچه اعتماد میان مردم و مسئولین در وضع کنونی با حالت مطلوب فاصله قابل توجهی دارد، اما با تحقق شفاف سازی می توان امیدوار بود این فاصله کمتر و کمتر گردد.

به علاوه، شفافیت به خودی خود اتفاق نمی افتد، چرا که مخالف خواست عده ای از مسئولین و صاحبان قدرت است. لذا برای ایجاد شفافیت در کشور ابزارهایی مورد نیاز است. رسانه یکی از کارآمدترین ابزارهای ایجاد شفافیت است. از طرفی مهم ترین رسانه هر کشور رسانه ملی آن است. اگر صداوسیما به عنوان رسانه ملی، رسالت خود را به درستی بشناسد و درگیر جناح بندی ها و صف بندی های سیاسی نشود، می تواند اعتماد از دست رفته مردم را بازگرداند.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری تسنیم، کد مطلب:۲۰۶۲۵۵۱

انتهای پیام/ فرهنگ و گفتمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.