۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۱۲۳۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ دسته: اقتصادِ محور مقاومت، تجارت و دیپلماسی
۰

الجبوری وزیر صنعت عراق، در دیدار با سفیر ایران در بغداد، ضمن استقبال از حضور شرکت های ایرانی در عراق گفت: عراق مایل است همکاری‌های خود را با آن دسته از شرکت های ایرانی که از توان فنی و قابلیت تامین مالی برخوردار باشند، گسترش دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد روز دوشنبه ۲۲ بهمن ماه با صالح عبدالله الجبوری وزیر صنعت عراق دیدار کرد. در این دیدار طرفین درباره آینده همکاری ­های صنعتی و فرصت­ های سرمایه­‌گذاری مشترک بحث و گفتگو کردند.

شرکت های ایرانی آماده مشارکت در بازسازی عراق

مسجدی در این دیدار ضمن تاکید بر ادامه حمایت همه جانبه ایران از عراق اعلام کرد: شرکت های ایرانی آماده همکاری با عراق در اجرای پروژه‌ها و مشارکت در  فرصت های سرمایه‌گذاری اعلام شده از سوی وزارت صنعت عراق هستند

وی همچنین نسبت به دستیابی به توافقاتی سودمند برای اجرای پروژه‌های مشترک که منافع دو طرف را لحاظ کند، ابراز امیدواری کرد.

شرکت‌های ایرانی دارای توان تامین مالی در اولویت اخذ پروژه‌های عراق

الجبوری، وزیر صنعت عراق نیز در جریان این نشست بر عمق روابط تاریخی دو کشور تأکید نموده و افزود: عراق تمایل دارد که از تجربیات شرکت های ایرانی برای توسعه صنعت خود بهره ­مند شود.

عراق در حوزه زیرساخت ها به شدت ضعف دارد و درآمدهای این کشور نیز کفاف تامین مالی پروژه‌های زیرساختی را نمی‌دهد. به همین دلیل مقامات این کشور آن دسته از شرکت ها را در اولویت همکاری قرار می‌دهند که توان تامین مالی خود را داشته باشند.

الجبوری با توجه به این مسئله گفت: عراق مایل است همکاری‌های خود را با آن دسته از شرکت های ایرانی که به لحاظ فنی و قابلیت تامین مالی می‌توانند به پیشرفت و توسعه اقتصادی عراق کمک کنند، گسترش دهد.

منبع: http://yon.ir/fIcnA

انتهای پیام/تجارت و ارز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.