۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۷۲۲۹ ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ دسته: پول و بانک
۰

نمایندگان مجلس در کمیسیون های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی، موافقت خود با پیشنهاد افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان را اعلام کرده اند. رقمی که امکانپذیری آن طبق اخبار واصله، به تایید مرکز پژوهش های مجلس نیز رسیده است.

به گزارش مسیر اقتصاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پی این هستند تا در بودجه ۹۸، با توجه به افزایش هزینه های تشکیل خانواده در سال جاری، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به عنوان تنها حمایت کشور از ازدواج جوانان را افزایش دهند.

در این زمینه، زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، پیشنهاد افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶ ساله را ارائه نموده است؛ رقمی که امکانپذیری آن طبق اخبار واصله، به تایید مرکز پژوهش های مجلس نیز رسیده است.

علاوه بر زارع، سایر نمایندگان مجلس در کمیسیون های بودجه، اجتماعی و فرهنگی نیز به دنبال افزایش وام ازدواج جوانان هستند و پیشنهادهایی در این زمینه ارائه کرده اند. در این راستا هزارجریبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در نامه‌ای به لاریجانی، از رئیس مجلس خواست تا با وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی موافقت کند.

موافقت نمایندگان مجلس با وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی

طبق گزارشی که کمپین پیگیری وام ازدواج جوانان در اختیار مسیر اقتصاد قرار داده است، از دیروز تاکنون ۱۳ نماینده مجلس همراهی خود را با وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی بیان کرده اند و تعداد نمایندگانی که در حال پیوستن به این کمیسیون هستند، در حال افزایش است.

این نمایندگان عبارتند از:

۱- رحیم زارع؛ استان فارس

۲- نبی هزار جریبی؛ استان

۳- پروانه مافی؛ استان تهران

۴- امیر خجسته؛ استان همدان

۵- محمدرضا امیرحسین خانی؛ استان خراسان جنوبی

۶- عباسعلی پوربافرانی؛ استان اصفهان

۷- سیدحسین نقوی حسینی؛ استان تهران

۸- سید جواد حسینی کیا؛ استان کرمانشاه

۹- سید جواد ساداتی نژاد؛ استان اصفهان

۱۰- رضا شیران؛ استان خراسان رضوی

۱۱- فریدون حسنوند؛ استان خوزستان

۱۲- علی برزآبادی؛ استان کرمان

۱۳- نادر قاضی پور؛ استان آذربایجان غربی

با توجه به امکانپذیری افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان و همچنین افزایش ۲ تا ۳ برابری هزینه های تشکیل خانواده در سال جاری، ضروری است کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در این زمینه اقدام نموده و پیشنهاد نمایندگان را به تصویب برساند.

وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی حداقل خواسته جوانان در بودجه ۹۸ است که امید می رود با پیگیری خانه ملت، تبصره مرتبط با آن تصویب و سپس اجرایی گردد.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.