۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۱۵۳۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ دسته: تجارت و دیپلماسی، نظام های پرداخت
۰

رئیس کمیته پارلمانی روسیه گفته است که سیستم پیام رسان مالی جایگزین سوئیفت این کشور با نام SPFS، با اقبال خوبی مواجه شده است. به گفته وی روسیه برای یکپارچه سازی این سیستم با سیستم های پرداخت کشورهای دیگر از قبیل ایران، چین و ترکیه در حال مذاکره است.

به گزارش مسیر اقتصاد آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته پارلمانی روسیه در بخش بازارهای مالی گفته است سیستم پیام رسان مالی روسیه تحت عنوان SPFS که جایگزین سوئیفت است، توسط بانک مرکزی این کشور توسعه یافته است و اکنون از شبکه جهانی سوئیفت محبوب تر است.

به گفته آکساکوف در حال حاضر روسیه با طرف ایرانی، چینی و ترکیه ای برای یکپارچه سازی SPFS با سیستم های پیام رسانی مالی این کشورها وارد مذاکره شده است.

آکساکوف افزوده است تعداد کاربران سیستم انتقال پیام های مالی داخلی ما در حال حاضر بیشتر از تعداد کاربرانی است که از سوئیفت استفاده می کنند.

مذاکره روسیه با ایران، چین و ترکیه برای استفاده از جایگزین سوئیفت

رئیس کمیته پارلمانی روسیه گفته است در حال حاضر مذاکراتی با ایران، چین و ترکیه شروع کرده ایم و همچنین به دنبال اتصال سیستم پیام رسانی مالی خود با چندین کشور دیگر هم هستیم.

آنها باید به طور مناسب با یکدیگر یکپارچه شوند تا در کنار پرهیز از هر مشکلی، امکان استفاده از سیستم های پیام رسان مالی داخلی کشورها، در تبادلات خارجی فراهم گردد.

رئیس کمیته پارلمانی روسیه بیان کرده است این کشور در حال حاضر سازوکار همکاری با ایران را شروع کرده است و احتمال معاملات مستقیم با شرکت های ایرانی وجود دارد.

توسعه SPFS در سال ۲۰۱۴ میلادی در پاسخ به تهدید دولت آمریکا مبنی بر قطع دسترسی روسیه به سوئیفت آغاز شد و اولین معامله از طریق این سیستم در سال ۲۰۱۷ برای یک شرکت غیربانکی انجام گرفت.

منبع: اسپوتنیک yon.ir/sQyzB

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.