۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۰۵۷۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ دسته: تجارت و دیپلماسی، نظام های پرداخت
۰

اسبر بانک به عنوان بزرگترین بانک روسیه با همکاری موتور جستجوی یاندکس، به دنبال ایجاد یک سیستم پرداخت بین‌المللی مبتنی بر بلاک چین است تا معاملات خود را تسهیل نماید. شرکت های روسی به دلیل نگرانی از تحریم های آمریکا درصدد ایجاد سیستم های جایگزین سوئیفت هستند.

به گزارش مسیر اقتصاد اسبر بانک، یکی از بزرگترین بانک های روسیه با واحد خدمات مالی موتور جستجوی یاندکس این کشور در حال همکاری است تا راه حل های پرداختی سریع «دو به دو» را ایجاد کند. این بانک روسی با کمک یاندکس به دنبال ایجاد یک سیستم پرداختی دو به دو است تا پرداخت ها را در عرض چند دقیقه پردازش کند.

طبق گزارش اسبر بانک، با استفاده از سیستم پرداخت جدید، مشتریان این بانک می توانند به خدمات مالی بانکی دسترسی فوری داشته باشند.

بستر جدید پرداخت ایجاد شده توسط اسبر بانک به منظور تسهیل و تسریع پرداخت های میان اشخاص حقوقی طراحی شده است. بر اساس گزارش ها حدود ۲ میلیون شرکت نزد اسبر بانک حساب پرداخت دارند.

استفاده از سیستم جایگزین سوئیفت در بزرگترین بانک روسیه

سیستم پرداختی جدیدی که توسط اسبر بانک ایجاد خواهد شد، مبتنی بر فناوری بلاک چین است. این فناوری اخیراً به دلایل مزایا و ویژگی های جدیدی که دارد در ایجاد سیستم های پرداخت بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر اسبر بانک سایر شرکت های روسی با بانک مرکزی این کشور همکاری می کنند تا راهکار دیگری برای ارسال پیام های پرداختی به وسیله فناوری بلاک چین ایجاد کنند، چراکه این کشور در حال آماده شدن برای توقف استفاده از سیستم پرداخت سوئیفت است.

پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، نحستین نگرانی های مربوط به تحریم های اروپایی علیه این کشور از جمله احتمال قطع دسترسی به سوئیفت را ایجاد کرد. به این ترتیب روسیه در سال های اخیر در تلاش برای ایجاد سیستم های جایگزین سوئیفت است تا خود را از خطر تحریم ها حفظ کند.

منبع: پیمنتس yon.ir/awTdV

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.