۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۷۳۴۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵ دسته: دولت و حکمرانی
۰

شورای توسعه استراتژیک و پروژه های اولویت‌دار که توسط ریاست جمهوری روسیه تأسیس شده است، هرساله تعدادی برنامه اولویت‌دار را به منظور دستیابی سریعتر به توسعه اقتصادی تصویب می کند. در همین راستا این شورا ۱۲ پروژه اولویت‌دار برای سال ۲۰۱۹ میلادی به تصویب رسانده است.

به گزارش مسیر اقتصاد شورای توسعه استراتژیک و پروژه های ملی با هدف تدوین و تصویب پروژه های اولویت دار و نظارت بر آن به دستوری ریاست جمهوری روسیه تأسیس شده است.

این شورا هر ساله تعداد محدودی پروژه ی اولویت دار را تصویب و مصوبه اجرای آن را به وزیران و دستگاه های مربوطه ابلاغ می کند.

جلسات این شورا با حضور ریاست جمهوری روسیه، معاونان و وزیران به صورت ماهانه برگزار می شود و هر کدام از وزیران، روند و میزان پیشرفت پروژه های اولویت دار دستگاه خود را به پوتین و مدودف گزارش می دهند.

تصویب ۱۲ برنامه اولویت دار در روسیه برای سال ۲۰۱۹

این شورا برای سال ۲۰۱۹، ۱۲ برنامه اولویت دار را تصویب کرده است. طبق مصوبه شماره ۲۰۴ که به امضای پوتین رسیده است، برنامه های اولویت دار روسیه در ۱۲ حوزه تصویب شده است.

به گفته دیمتری مدودف نخست وزیری روسیه، این برنامه ها به منظور دستیابی به اهداف ملی تصویب و پیگیری می شود؛‌ که پیش نویس بودجه مورد نیاز آن نیز به میزان ۴.۶ میلیارد روبل تهیه شده است. این ۱۲ برنامه اولویت دار بعد از تصویب از طریق ریاست جمهوری روسیه به دستگاه های دولتی ابلاغ شده است.

برنامه های اولویت دار روسیه در سال ۲۰۱۹ در ۱۲ حوزه بهداشت، مسکن و محیط زیست، کیفیت جاده ها، بهره وری، اشتغال، آموزش، اقتصاد دیجیتال، فرهنگ، حمایت از شرکت های کوچک و متوسط، حمایت از تجاری سازی علم، صادرات و همکاری بین‌المللی است.

مدودف در ادامه بیان می کند که تصویب و پیگیری پروژه های اولویت دار در روسیه با هدف پیشرفت علمی، تکنولوژی، و اجتماعی و اقتصادی، افزایش استاندارها، بهبود شرایط مناسب برای زندگی، فرصت های برابر برای هر فرد و در نهایت توسعه اقتصادی است.

منبع: سایت خبری ریا yon.ir/wOdvD

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.