۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۴۹۵۰ ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دیوید شوارتز مدیرعامل ریپل گفته است که سیستم پرداخت ریپل در نظر دارد به دلیل قدیمی بودن، هزینه بالا و سرعت پایین سوئیفت، جایگزین این سیستم شود و یک سیستم غیرمتمرکز برای ایجاد توازن قدرت در اقتصاد جهانی ایجاد نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد دیوید شوارتز، رئیس سیستم پرداخت ریپل در مصاحبه‌ای چشم‌انداز خود در رابطه با آینده سیستم پرداخت ریپل و ارز دیجیتال XPR را بیان کرده است.

دیوید شوارتز در مصاحبه با مجله فوربز بر قدیمی بودن، پرهزینه بودن و زمان‌بر بودن سیستم پرداخت سوئیفت تأکید کرده است و گفته است که شرکت ریپل برنامه‌هایی جهت جایگزینی با سوئیفت دارد.

ریپل می‌خواهد جایگزین سوئیفت شود

به گفته شوارتز هدف از شکل‌گیری ریپل این است که یک شبکه پرداخت مشابه با سوئیفت ایجاد کند، اما با این تفاوت که این سیستم جدید، پرداخت‌ها و نقل و انتقالات واقعی پول، شفافیت و شبکه غیرمتمرکز برای پرداخت‌ها را عملیاتی کند.

به عقیده شوارتز لازم است قدرتِ بازی متوازن در اقتصاد جهانی برای همه فراهم باشد، اما به دلیل مسئله تمرکز، در حال حاضر این هدف عملیاتی نشده است و سهم همگان از این قدرت در اقتصاد جهانی عادلانه نیست.

مدیر عامل ریپل در رابطه با هدف این سیستم جهت رقابت با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی و همچنین افزایش شهرت نسبت به این ارزها نیز بحث کرده است.

ریپل یک سیستم پرداخت مبتنی بر فناوری بلاک چین است و ارز دیجیتال XPR نیز یک نقدینگی و ارز همکاری کننده با این سیستم است که در فعالیت‌های درون سیستمی و پرداخت‌های این سیستم استفاده می‌شود.

در این شکل نقل و انتقال وجه، وجه ارسالی ابتدا به XPR تبدیل می‌شود و سپس در هنگام دریافت دوباره این ارز دیجیتالی به ارزهای فیزیکی و رایج تبدیل می‌شود.

نکته جالب توجه دیگر درباره ریپل این است که این پیام‌رسان مالی اجازه می‌دهد ارزهای بدون پشتوانه منتقل شوند و در کشورهایی که ارزهای دیجیتالی اجازه فعالیت ندارند، پیام‌رسانی مالی از طریق ارزهای غیر دیجیتالی انجام شود.

برگرفته از: oracletimes.com

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.