۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۴۳۰۳ ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

الکساندر شوخین رئیس اتحادیه صنایع و کارآفرینان روسیه با استقبال از پیشنهاد وزیر امور خارجه آلمان مبتنی بر ایجاد سیستم‌های پرداخت جایگزین سوئیفت، از مقامات روسیه درخواست کرد که به سیستم‌های جایگزین سوئیفت اروپا و چین بپیوندد.

به گزارش مسیر اقتصاد یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تجاری روسیه به درخواست هیکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر استقلال مالی اتحادیه اروپا از آمریکا واکنش مثبت نشان داده است. هیکو ماس قبلاً خواستار استقلال مالی اتحادیه اروپا از آمریکا به‌وسیله ایجاد سیستم پرداخت‌های بین‌المللی جایگزین سوئیفت شده بود.

الکساندر شوخین که رئیس اتحادیه صنایع و کارآفرینان روسیه است از مقامات این کشور درخواست کرده است که به شبکه‌های ارتباط مالی جدید که توسط اتحادیه اروپا یا چین ایجاد شده است، بپیوندد.

شوخین در تلویزیون روسیه گفته است که برخی از شرکای شرکت گازپروم روسیه در پروژه های مختلف، می‌گویند که اگر تحریم‌های ثانویه به آن‌ها اجازه انجام پرداخت و نقل و انتقالات مالی به‌وسیله دلار در بانک‌های آمریکایی را ندهد، آن‌ها مجبور خواهند شد پروژه مذکور را ترک کنند.

به گفته شوخین، به عنوان نمونه اروپا هنوز راهکاری برای دور زدن تحریم‌های ثانویه در مورد ایران را پیدا نکرده است، اگر اروپا بتواند با استفاده از ایجاد سیستم پرداختی مانند سوئیفت که بر اساس یورو باشد، راهکار جدیدی را اتخاذ کند، ما نیازمند پیوستن به آن‌ها هستیم.

شوخین گفته است که همچنین این اقدام در مورد چینی‌ها نیز صادق است و می تواند کمک کند که سیستم پرداختی مشابهی که مبتنی بر یوآن است ایجاد شود.

رئیس اتحادیه صنایع و کارآفرینان روسیه تأکید کرده است که هیچ دستورالعمل آماده‌ای در مورد چگونگی مقابله با تحریم‌های ثانویه وجود ندارد؛ در حالی که روسیه در این باره باید به بهترین‌ها امید داشته باشد.

برگرفته از: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.