۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۷۹۲۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

شرکت چینی ZTE به تازگی با پرداخت جریمه ۱ میلیارد دلاری به آمریکا به دلیل زیر پا گذاشتن تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرده است تا بتواند به فعالیت خود در بازار آمریکا ادامه دهد. اما با اینحال دولت ترامپ و جمعی از سناتورها و نمایندگان آمریکا به دنبال طرحی هستند که به بهانه‌ی امنیت ملی محدودیت های بیشتری علیه این شرکت بزرگ مخابراتی اعمال کنند.

به گزارش مسیر اقتصاد جمعی از سناتورها و نمایندگان جمهوری خواه آمریکا طی ملاقاتی با دولتمردان آمریکا در کاخ سفید، به بحث و گفتگو پیرامون نحوه تنبیه شرکت چینی ZTE پرداختند و جریمه تعیین شده از سوی دولت ترامپ را ناکافی دانستند.

به گفته سخنگوی تام کاتن سناتور جمهوری خواه که در این جلسه شرکت کرده بود، کاتن و همکارانش در حال کار بر روی یافتن یک راه حل برای حفاظت از امنیت ملی و حریم خصوصی آمریکایی‌ها در برابر شرکت مخابراتی ZTE چین هستند.

هر دو گروه دموکرات و جمهوری خواه نسبت به تهدید امنیت ملی از سوی شرکت های بزرگ مخابراتی چین مثل ZTE و هوآوی ابراز نگرانی کرده اند؛ اما حساسیت ها بر روی ZTE پس از زیر پا گذاشتن تحریم ها علیه ایران و کره شمالی بیشتر شد.

ZTE پیش از این در ۷ جولای با پرداخت جریمه ۱ میلیارد دلاری و سپردن وثیقه ۴۰۰ میلیون دلاری در یکی از بانک های آمریکا موافقت کرده بود، به شرط آنکه امکان حضور مجدد در بازار آمریکا را بدست آورد.

آمریکا خصوصا پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، بی توجهی خود نسبت به تعهداتش را نشان داده و به رقبای خود فهمانده است که درصورت عقب نشینی، با زیاده خواهی آمریکا مواجه خواهند شد.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.