۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۶۱۶۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

وزارت خارجه اندونزی به منظور یافتن بازارهای جدید برای محصولات این کشور، دیپلماسی اقتصادی فعالی در پیش گرفته است. انعقاد توافقنامه‌های تجارت دوجانبه با کشورهایی غیر از شرکای قبلی، یکی از راهبردهای این کشور است. در همین راستا دو کشور اندونزی و پرو بر سر انعقاد یک توافق تجاری دوجانبه به توافق رسیده اند.

به گزارش مسیر اقتصاد وزاری خارجه‌ی اندونزی و پرو طی مذاکراتی در شهر لیما پایتخت پرو با گسترش همکاری‌های اقتصادی دوجانبه موافقت کردند. طرفین به عنوان گام اول تصمیم گرفتند حجم تجارت دوجانبه را در چارچوب توافقنامه تجارت کالا، افزایش دهند.

رتنو مارسودی وزیر خارجه اندونزی در این خصوص گفت: پیشنهاد ما برای بلند مدت، انعقاد یک توافقنامه جامع همکاری اقتصادی بود که با توافقنامه تجارت کالا آغاز شود و سپس گام به گام موضوعات دیگر را نیز در بر گیرد. مارسودی همچنین به اهمیت افزایش تعاملات تجاری طرفین و ایجاد تنوع در محصولات تاکید کرد.

پرو، چهارمین شریک بزرگ تجاری اندونزی در آمریکای لاتین است. میزان تجارت دوجانبه دو کشور با ۵ درصد رشد، در سال ۲۰۱۷ به ۲۳۰ میلیون دلار رسید.

وزرای دو کشور در ادامه در سایر موضوعات از قبیل کشاورزی و شیلات نیز بحث و گفتگو کردند.

دیپلماسی اقتصادی اندونزی در تلاش است که بازار خود را از محدوده‌ی شرکای قبلی فراتر ببرد و راه ورود محصولات این کشور را به بازارهای جدید خصوصا در آفریقا تسهیل کند. توافقنامه جامع همکاری اقتصادی دو کشور، پرو را به اولین شریک تجارت دوجانبه برای اندونزی در آمریکای جنوبی بدل ساخته است.

منبع: جاکارتا گلوب



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.