۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۵۹۹۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

به گفته رئیس بانک مرکزی روسیه، از آنجا که احتمال قطع دسترسی این کشور به پیام رسان سوئیفت وجود دارد، روسیه سیستم پرداخت مخصوص خود را طراحی کرده است تا ریسک های موجود در اثر تحریم های خارجی را از بین ببرد.

به گزارش مسیر اقتصاد الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه در انجمن بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ گفته است که روسیه سیستم نقل و انتقالات مالی خود را برای انجام پیام رسانی مالی مبادلات توسعه داده است. به گفته نابیولینا این سیستم روسیه را در مقابل احتمال قطع دسترسی به سوئیفت به دلیل تحریم های آمریکا محافظت خواهد کرد.

خانم نابیولینا در این انجمن گفته است در دسترسی و امکان استفاده از شبکه های مالی بین المللی که روسیه نیز جزئی از آن است ریسک هایی وجود دارد؛ بنابراین از سال ۲۱۰۴ ما سیستم های خودمان را طراحی کرده و توسعه داده ایم.

رئیس بانک مرکزی روسیه گفته است از جمله این سیستم ها سیستم پرداخت است و در داخل کشور ما یک سیستم پرداخت برای انتقال داده های مالی راه اندازی کرده ایم که مشابه سیستم سوئیفت است.

سوئیفت یک شبکه ارتباطات مالی بین المللی است که امکان انتقال ارزش های بالا میان اعضای خود را فراهم میکند. این سیستم توسط ۱۱ هزار مؤسسه مالی در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. اما این سیستم به عنوان ابزار تحریمی علیه کشورها نیز مورد استفاده قرار گرفته است که در یکی از این موارد در سال ۲۰۱۲ دسترسی ایران به میلیاردها دلار از درآمدهایش قطع شد.

دستورات دونالد ترامپ در عرصه سیاست خارجی به طور فزاینده ای اعمال تحریم های مالی جدیدی علیه ایران و روسیه را تحمیل کرده است و این باعث افزایش ریسک همکاری با بانک های روسیه ای شده است.

اما نابیولینا در سخنان خود با اطمینان بالا درباره اقدامات انجام شده برای کاهش ریسک سخن گفته است. وی اظهار داشت که سیستم های پرداخت روسیه ای ریسک را برای شرکا و بانک های روسی کاهش می دهد.

به گفته نابیولینا سیستم مذکور در حال حاضر عملیاتی است و در داخل روسیه امکان انتقال داده های مالی را فراهم می کند و این سیستم حداقل در داخل روسیه ریسک های احتمالی را کاهش می دهد.

منبع: سی ان بی سی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.