۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۴۰۹۱ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ دسته: حمل و نقل
۰

قطار سبک شهری (LRT) در شهر تورنتو کانادا با مشارکت یک شرکت حمل و نقل خصوصی ساخته می شود. ساخت این مسیر ریلی با سرمایه گذاری بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار کانادا معادل ۱.۹۴ میلیارد دلار آمریکا، از پاییز سال جاری آغاز خواهد شد و ضمن تسهیل در حمل و نقل مردم شهر، برای ۶۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد دو نهاد در استان اونتاریوی کانادا که یکی از آن ها مسئول توسعه زیرساخت ها و دیگری متولی حمل و نقل اونتاریو هستند، به طور مشترک اعلام کرده اند که گروه حمل و نقلی Mosaic قراردادی را به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار کانادا (معادل ۱.۹۴ میلیارد دلار آمریکا) به منظور طراحی، ساخت، تامین مالی و نگهداری خط قطار سبک ۱۱ کیلومتری امضا کرده است.

این قطار سبک شهری در خطی نیمه اختصاصی در خیابان فینچ شهر تورنتو حرکت خواهد کرد. این خط دارای ۱۶ ایستگاه در سطح زمین و ۲ پایانه زیر زمینی خواهد بود و هزینه تقریبی ساخت مسیر و ایستگاه های آن ۱.۲میلیارد دلار کانادا (۹۳۲.۶ میلیون دلار آمریکا) خواهد بود.

مسیر این قطار شهری یکی از شلوغ ترین مسیرهای اتوبوس است که مناطقی از شهر تورنتو را به مرکز این شهر متصل می کند. طبق برنامه زمان بندی اعلام شده، ساخت این خط ریلی پاییز امسال آغاز خواهد شد.

انتقال تاسیسات نگهداری و ذخیره وسایل نقلیه ریلی سبک و همچنین توافق نامه نگهداری ۳۰ ساله این خط قطار سبک شهری از دیگر بخش های این پروژه است که از سوی شرکت Mosaic انجام خواهد گرفت. این شرکت اعلام کرده است که ساخت این مسیر ریلی سبک در زمان اوج ساخت و ساز، برای بیش از ۶۰۰ نیروی کار کانادایی اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

منبع: infrapppworld.com



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.