۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۲۸۲ ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ دسته: فرار مالیاتی، مالیات
۰

دولت هند با انجام اصلاحات اقتصادی و بهبود روش های اخذ مالیات توانسته است بدون افزایش فشار به مردم و شرکت ها، درآمدهای دولت از محل مالیات را از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد سال مالی کشور هند از فصل دوم هر سال میلادی آغاز می شود و در حال حاضر ۹ ماه از سال مالی جاری این کشور سپری شده است. در این ۹ ماه درآمدهای مالیاتی مستقیم دولت هند با ۱۸ درصد افزایش به ۶۵۶۰ میلیارد روپیه معادل بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

کارشناسان مالیاتی دولت هند دلیل افزایش قابل توجه درآمدهای مالیاتی این کشور را انجام اصلاحات اقتصادی همچون اصلاح روش انتشار اسکناس و سوق دادن مردم به سمت خرید و فروش الکترونیکی عنوان کرده اند.

با انجام این اصلاحات اقتصادی در هند افراد مشمول مالیات امکان کمتری برای فرار مالیاتی دارند و امکان شناسایی افراد و یا شرکت هایی که از پرداخت مالیات فرار کرده اند نیز فراهم شده است.

افزایش درآمدهای دولت هند از مالیات های مستقیم موجب شده است سهم این بخش از درآمدها از کل بودجه دولت این کشور نیز به ۶۷ درصد افزایش یابد. درحالیکه این سهم در طول ۴ سال گذشته به طور میانگین ۵۳ درصد بوده است.

انتظار می رود در پایان سال مالی جاری هند میزان درآمد مالیاتی از محل مالیات بر درآمد به بیش از ۹۸۰۰ میلیارد روپیه معادل ۱۵۰ میلیارد دلار برسد.

گفتنی است بخش دیگر درآمدهای دولت از مالیات های دیگر همچون مالیات بر فروش، مالیات بر واردات و دیگر پایه های مالیاتی تأمین می شود.

این درحالیست که دیگر پایه های مالیاتی در کشور هند همچون مالیات بر فروش نیز به دلیل اجرای برنامه اصلاح مالیاتی در سال جاری افزایش یافته است.

بهبود وضعیت شفافیت اقتصادی و اصلاح روش های مالیاتی می تواند از طریق جلوگیری از فرار های مالیاتی درآمدهای دولتی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و در عین حال اثرگذاری نامطلوبی بر عملکرد اقتصادی مردم و شرکت ها نداشته باشد.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.