۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۷۱۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ دسته: مسکن
۰

در ۴۹ شهر از ۵۰ شهر بریتانیا، میزان اقساط ماهانه وام خرید مسکن به طور میانگین کمتر از میزان اجاره پرداختی برای همان واحد مسکونی است. این باعث می شود مردم برای خرید مسکن انگیزه داشته باشند.

به گزارش مسیر اقتصاد بر اساس تحقیقات صورت گرفته در کشور بریتانیا در ۴۹ شهر از ۵۰ شهر این کشور میزان اقساط ماهانه وام خرید مسکن به طور میانگین از میزان اجاره بهای خانه ها کمتر است.

بنابراین در ۴۹ شهر از ۵۰ شهر بریتانیا خرید خانه برای مردم به صرفه تر از اجاره آن است. این مسئله موجب شده است در اغلب شهرهای بریتانیا مردم شرایط مساعدی برای خرید مسکن داشته باشند.

بر اساس این تحقیقات شهر لندن تنها شهر بریتانیاست که به طور میانگین هزینه ماهانه اجاره یک خانه دو خوابه در آن کمتر از اقساط ماهانه وام خرید همان مسکن است.

در شهر لندن خانواده های اجاره نشین به طور میانگین ماهانه ۱۸۴۰ پوند اجاره پرداخت می کنند درحالیکه میزان پرداخت اقساط ماهانه خرید مسکن در این شهر به طور میانگین ۲۱۶۸ پوند است.

این درحالیست که در دیگر شهرهای کشور بریتانیا اقساط ماهانه وام خرید یک واحد مسکونی دو خوابه به طور میانگین ۵۶۴ پوند است. درحالیکه در این شهرها نرخ اجاره همین خانه در ماه ۱۳۶ پوند بیشتر و برابر ۷۰۰ پوند است.

در این محاسبات وام خرید مسکن برابر با ۸۵ درصد ارزش ملک در نظر گرفته شده است و به طور میانگین مبلغ اولیه برای خرید مسکن به همراه وام حدود ۱۵۰ هزار پوند در نظر گرفته شده است.

در سال های اخیر به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، توان پرداخت مبلغ اولیه خرید مسکن از سوی آن ها کاهش یافته و از این رو بخش بیشتری از مردم به سمت اجاره خانه مسکونی متمایل شده اند.

دولت بریتانیا نیز در طول ماه های اخیر سیاست هایی ارائه کرده است که شرایط خانه دار شدن مردم، خصوصا افرادی که برای اولین بار اقدام به خرید خانه می نمایند، را تسهیل نماید.

منبع: ایندیپندنت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.