۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۷۴۱۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ دسته: حمل و نقل
۰

رئیس شرکت روس تک روسیه اعلام کرد این کشور با امارات برای ساخت مشترک هواپیمای مسافربری به توافق رسیده است. شرط امارات برای خرید هواپیما از شرکت روسی، ساخت آن در داخل این کشور بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد طبق اعلام رئیس شرکت روس تک کشورهای روسیه و امارات برای ساخت مشترک هواپیمای مسافربری در خاک امارات به توافق رسیده اند.

رئیس شرکت روس تک اعلام کرده است در زمینه ساخت مشترک هواپیمای مسافربری و دیگر حوزه های همکاری با شیخ محمد بن زاید آل ثانی، امیر ابوظبی و معاون فرمانده ارتش امارات متحده عربی دیدار و گفت و گو کرده است.

این هواپیمای مسافربری که MC-21 نام دارد، از نوع هواپیماهای میان برد و با ابعاد متوسط خواهد بود و قرار است توانایی رقابت با محصولات مشابه شرکت های ایرباس و بوئینگ را داشته باشد.

هواپیماهای مسافربری MC-21 اولین تولیدات بومی کشور روسیه بعد از فروپاشی شوروی سابق محسوب می شود که قرار است به زودی در ابعاد گسترده تولید شود و روانه بازارهای جهانی گردد.

فرآیندهای طراحی و ساخت این هواپیما از سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شده و در سال جاری اولین نمونه آن آزمایشات موفقی را پشت سر گذاشته است. از این رو انتظار می رود تا سال ۲۰۱۹ میلادی اولین هواپیمای MC-21 روانه بازارهای جهانی گردد.

طبق اعلام رئیس شرکت روس تک تا به حال تعداد زیادی از کشورهای منطقه خاورمیانه به خرید هواپیمای جدید روسیه ابراز تمایل کرده اند اما تا به حال قراردادی به طور قطعی در این زمینه منعقد نشده است.

رئیس شرکت روس تک با بیان اینکه بازار کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا از اهمیت زیادی برای روسیه برخوردار است گفت: «روسیه بیش از ۴۸ درصد از محصولات صنعت هوایی خود را چه در زمینه نظامی و چه در زمینه غیر نظامی به کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا صادر نمی نماید.»

روسیه در تلاش است تا هرچه بیشتر هواپیمای جدید خود را به کشورهای جهان به فروش برساند و سخنان رئیس شرکت روس تک نشان داد امارات برای خرید هواپیما از این شرکت شروطی همچون ساخت مشترک هواپیما در داخل این کشور را در نظر گرفته است.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.