۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۶۹۶۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸ دسته: کشاورزی
۰

دولت نیجریه به منظور حمایت از کشاورزان داخلی تعرفه واردات برنج را به ۱۱۰ درصد افزایش داده و واردات برنج از مرزهای زمینی را ممنوع کرده است. کشاورزان نیجریه معتقدند این محدودیت ها اثرگذاری قابل توجهی در تولید داخلی برنج داشته و از خروج ارز نیز جلوگیری نموده است.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور نیجریه اهمیت ویژه ای برای تولید داخلی برنج قائل است و به منظور حمایت از تولیدات داخلی در برابر واردات برنج ارزان قیمت تعرفه واردات ۱۱۰ درصدی بر واردات این محصول اعمال می کند.

علاوه بر این دولت نیجریه به منظور حمایت بیشتر از تولیدکنندگان برنج، واردات برنج از مرزهای زمینی را ممنوع اعلام کرده است.

با اینحال طبق اعلام رئیس اتحادیه تولیدکنندگان برنج در کشور نیجریه محدودیت های وارداتی، اثرگذاری قابل توجهی در حمایت از تولیدکنندگان داخلی داشته و لازم است دولت به اعمال سیاست های محدودیت واردات ادامه دهد.

در همین راستا رئیس اتحادیه کشاورزان چند شهر از کشور نیجریه از دولت فدرال این کشور درخواست کرده اند قانون های افزایش تعرفه و ممنوعیت واردات را برای مدت زمانی طولانی تمدید نماید تا کشاورزان با خاطری آسوده تر به تولید محصولات خود اقدام نمایند.

از نظر تولیدکنندگان برنج در کشور نیجریه ممنوعیت واردات برنج به کشاورزان برنج کمک می کند تا با برنامه ریزی بلند مدت محصولات خود را با قیمتی مناسب تر تولید نمایند و علاوه بر این از خروج ارز محدود این کشور به منظور واردات برنج جلوگیری می کند.

کشور نیجریه بزرگ ترین اقتصاد در بین کشورهای آفریقایی را دارد و یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان محسوب می شود. تأمین غذای مورد نیاز این جمعیت یکی از چالش های اساسی دولت نیجریه محسوب می شود با اینحال این کشور قصد دارد از طریق تولید داخلی نیازهای خود را تأمین نماید.

منبع: شیپس اند پورتس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.