۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۳۶۹۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ دسته: کشاورزی، ماهی تیلاپیا
۰

کامپوس رئیس کمیته تولید ماهی تیلاپیا در مکزیک گفت: ۹ هزار و ۲۰۰ مزرعه آبزی پروری به تولید ماهی تیلاپیا در مکزیک می پردزاند؛ به همین خاطر ۶۳ هزار شغل وابسته به تولید و پرورش ماهی تیلاپیا در کشور ایجاد شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد صنعت آبزی پروری مکزیک خصوصا تولید و پرورش ماهی تیلاپیا طی ۲۰ سال گذشته با رشد زیادی مواجه بوده است.

به همین دلیل کمیته ای ویژه وابسته به تولید محصولات و فرآورده های تیلاپیا تشکیل شد و در سال جاری و با حضور ۲۶ استان این کشور انجمن ملی تیلاپیا همایشی را در این خصوص برگزار کرد.

آنتونیو کامپوس، رئیس کمیته ویژه وابسته به تولید محصولات و فراورده های تیلاپیا گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر صنعت آبزی پروی در تولید ماهی تیلاپیا مکزیک رشد زیادی کرده است و حتی انجمنی برای تشویق مردم به مصرف بیشتر این ماهی تشکیل شده است.

اشتغالزایی ۶۳ هزار نفره در مکزیک 

وی افزود: چهارمین همایش انجمن ملی تیلاپیا با حضور ۹۰۰ تولید کننده، ۶۰ غرفه دار و با حضور عموم مردم برگزار می شود.

کامپوس با اشاره به دعوت اکثر تولیدکنندگان ماهی تیلاپیا برای شرکت در این همایش گفت: ۹ هزار و ۲۰۰ مزرعه آبزی پروری به تولید ماهی تیلاپیا در مکزیک می پردزاند؛ به همین خاطر ۶۳ هزار شغل وابسته به تولید و پرورش ماهی تیلاپیا در کشور ایجاد شده است.

تولید ماهی تیلاپیا در ایران مجوز ندارد

گفتنی است ماهی تیلاپیا با رعایت ضوابط در ۱۴۰ کشور جهان تولید می شود. اما در ایران به دلیل مسائل زیست محیطی، همچنان تولید این ماهی در گیرودار اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست باقی مانده است.

بر اساس آخرین آمار سازمان خواربار جهانی(فائو)، ایران در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۶ هزار و ۴۰۰ تن فیله منجمد وارد کرده است که این میزان واردات در مقایسه با سال قبل ۵۳ درصد رشد داشته است.

منبع: اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.