۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۸۱۹۵۷ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: مالیات
۰

خلیل بهروزی‌فر نماینده مجلس، با اشاره به ویژگی‌های لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم گفت: این لایحه می‌تواند جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرد و در راستای رونق تولید داخلی و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم بسیار موثر باشد.

خلیل بهروزی‌فر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به ویژگی‌های ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و ضرورت بررسی این لایحه در مجلس گفت: به نظر می‌رسد لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم یک لایحه با احکام موثری در راستای اهداف نظام برای رشد اقتصادی کشور باشد.

اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به کاهش فرارهای مالیاتی کمک می‌کند

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد تولید می‌تواند کشور را از واردات کالاهای خارجی بی‌نیاز کند، بیان کرد: به واسطه حمایت از بخش تولید ما می‌توانیم تجهیزاتی که از خارج وارد می‌شود را خودمان تولید کنیم و مانع از خروج ارز شویم. شعار جهش تولید با مشارکت مردم یک اصل است و می‌تواند آینده کشور را به درستی ترسیم کند و بارقه امیدی در جهت رونق اقتصادی باشد.

بهروزی‌فر با بیان اینکه اجرای صحیح ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرد و سایر مشکلات را نیز برطرف کند، بیان کرد: حمایت‌های مالیاتی پیش بینی شده در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند در راستای رونق تولید داخلی و سرمایه گذاری در مناطق محروم بسیار موثر باشد؛ چرا که این سرمایه گذاری می تواند شاخصه های این مناطق را به درستی ارتقا دهد و لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مناطق محروم به شاخصه‌های حداقلی نیز دست پیدا نکرده‌اند، افزود: یکی از دلایلی که سرمایه‌گذار جهت سرمایه‌گذاری به این مناطق، رجوع نمی‌کند، دریافت مالیات‌های سنگین است؛ از این رو معافیت‌های که در این لایحه برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم در نظر گرفته شده است، بسیار عالی است و باید شرایط بدین نحو می‌شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما نباید از سرمایه‌گذاری که اهلیت دارد و به دنبال رونق اقتصادی و تولید در مناطق محروم است، مالیات اخذ کنیم. بنده مطمئن هستم اگر سه قوه در برخورد با قانون گریزان، لایحه فوق را مبنا قرار دهند، حتما جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شده و امیدی برای آینده کشور ترسیم خواهد شد.

اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم  و تسهیل مشارکت مردم در بخش مولد 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر لایحه فوق را مبنای کار قرار داده و به درستی آن را اجرایی کرده و احکام مناسبی در راستای حمایت از تولید در آن پیش‌بینی کنیم، حتما افق روشنی در رابطه با مباحث اقتصادی، اشتغال جوانان و همچنین تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم پیش روی خواهیم داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این لایحه می‌تواند سازوکار مشارکت مردم در اقتصاد را تسهیل کند، گفت: همواره وقتی مردم به موضوعات ورود می‌کنند، ما در آن بخش‌ها پیروز می‌شویم. به هرحال اگر این لایحه اجرایی و مصوب شود عدالت مالیاتی در کشور رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: هر کشوری در سطح دنیا که پیشرفت و توسعه داشته است، از طریق رونق تولید به توسعه دست پیدا کرده‌اند و یکی از الزامات حمایت از تولید هم معافیت و تخفیفات مالیاتی است. بنابراین این لایحه می‌تواند ترسیم کننده عدالت مالیاتی در کشور باشد.

انتهای پیام/ مالیات



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.