۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۶۸۵۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

با وجود اعمال تحریم‌های غرب، در سال ۲۰۲۲ تجارت روسیه با بسیاری از کشورهای آفریقایی افزایش یافته است که نشان از اهمیت و ظرفیت بالای این قاره برای روسیه دارد. به طور خاص در سال ۲۰۲۲ میزان تجارت دوجانبه روسیه و تونس با افزایش ۶۳ درصدی به ۶۹۲ میلیون دلار رسید.

به گزارش مسیر اقتصاد الکساندر زولوتوف، سفیر روسیه در تونس روز یکشنبه در مصاحبه با ریانووستی گفت، گردش تجاری بین تونس و روسیه با وجود تحریم‌های مرتبط با اوکراین که توسط متحدان غربی علیه مسکو اعمال شد، در سال ۲۰۲۲ شاهد رشد عظیم ۶۳ درصدی بود.

حجم تجارت ۶۹۲ میلیون دلاری بین تونس و روسیه با وجود تحریم‌های غرب

به گفته این دیپلمات، حجم تجارت از لحاظ پولی به ۶۹۲ میلیون دلار رسید و انتظار می‌رود که رشد بیشتری داشته باشد، زیرا کالاهای تونس از جمله مواد غذایی و نساجی از نظر تجاری قابل دوام هستند و می‌توانند به راحتی جایگزین محصولات اتحادیه اروپا شوند که بازار روسیه را ترک کرده‌اند. زولوتوف گفت: حجم تجارت متقابل در سال ۲۰۲۲ علیرغم موانع کشورهای غربی به طور قابل توجهی رشد کرد. این افزایش نمونه آشکاری از توانایی ما برای همکاری موفقیت آمیز تحت شرایط دشوار فعلی در سراسر جهان است.

الکساندر زولوتوف، سفیر روسیه در تونس روز یکشنبه در مصاحبه با ریانووستی گفت: گردش تجاری بین تونس و روسیه با وجود تحریم‌های مرتبط با اوکراین که توسط متحدان غربی علیه مسکو اعمال شد، در سال ۲۰۲۲ شاهد رشد عظیم ۶۳ درصدی بود. حجم تجارت به ۶۹۲ میلیون دلار رسید و انتظار می‌رود که رشد بیشتری داشته باشد، زیرا کالاهای تونس از جمله مواد غذایی و نساجی از نظر تجاری قابل دوام هستند و می‌توانند به راحتی جایگزین محصولات اتحادیه اروپا شوند که بازار روسیه را ترک کرده‌اند.

منبع: راشاتودی

انتهای پیام/ تجارت و دیپلماسی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.