۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۶۹۹۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

کانادا به دلیل بهره مندی از زمین و منابع طبیعی زیاد نسبت به جمعیت، جذب مهاجر و پوشش نیاز خود به نیروی کار از این طریق را به عنوان یک راهبرد اساسی در دستورکار قرار داده است. این کشور در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۰۰ هزار مهاجر جذب کرد که یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود و قصد دارد میزان جذب سالانه مهاجر را تا سال ۲۰۲۴ به ۴۵۰ هزار نفر افزایش دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد کانادا کشوری مهاجر پذیر است که سالانه بخش زیادی از کمبود نیروی کار خود را از طریق جذب مهاجر پوشش می‌دهد. این کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی با جذب حدود ۴۰۰ هزار مهاجر یک رکورد تاریخی ثبت کرد و قصد دارد در یک روند صعودی، تا سال ۲۰۲۴، میزان جذب سالانه مهاجر را به ۴۵۰ هزار نفر افزایش دهد. در حال حاضر درخصوص لزوم جذب مهاجر برای پوشش نقص‌های داخلی و فراهم کردن شرایط برای افزایش رشد اقتصادی، در دولت کانادا اتفاق نظر وجود دارد.

اغلب مردم کانادا مهاجر هستند

دولت فدرال کانادا، در یک بیانیه مطبوعاتی با استقبال از نتایج خوب سال ۲۰۲۱ یاد آور شد که به استثنای تعداد قابل توجهی از مردم بومی کانادا، اغلب کانادایی ها از کشورهای دیگر به این کشور مهاجرت کرده‌اند. در واقع، از زمان ورود اولین مهاجران  فرانسوی و سپس انگلیسی، کشور بر اساس مهاجرت ساخته شده است. برای مدت طولانی، مهاجران عمدتا اروپایی بودند تا زمانی که در اواخر دهه ۱۹۷۰ سیستم امتیازدهی ایجاد شد و امکان انتخاب بر اساس شرایط مهاجران را فراهم می کرد.

کانادا به دلیل بهره مندی از زمین و منابع طبیعی زیاد نسبت به جمعیت خود، جذب مهاجر و ارائه فرصت های شغلی به آن‌ها را به عنوان یک راهبرد اساسی در دستورکار قرار داده است.

در کانادا تمایل به جذب مهاجران فرانسوی زبان بیشتر است

«دانیل بلند»، مدیر مؤسسه مطالعات کانادایی در دانشگاه «مک گیل» خاطرنشان می کند: «اگر دولت کانادا از مزایای مهاجرت و مسئله چند فرهنگی آن به طور گسترده حمایت می کند، این بدان معنا نیست که هیچ بحث و اختلاف نظری در این زمینه وجود ندارد. جناح محافظه ‌کار بیشتر خواهان مهاجرت اقتصادی است تا پناهندگی.»

علاوه بر این، در استان فرانسوی زبان کبک کانادا، موضوع ابعاد خاصی به خود می گیرد. او می افزاید: «دولت فرانسوا لگو مطمئنا طرفدار مهاجرت است، اما تأکید بیشتری بر ادغام فرهنگ ها دارد تا وجود فرهنگ های مختلف».

در «مونترال» نیز موضوع دیگری مطرح است. درست است که تعداد فرانسوی‌ ها در «مونترال» زیاد است تا جایی که حتی منطقه‌ ای از آنجا «پاریس کوچک» نام گرفته است، اما تنها ۵۵ درصد ساکنان این جزیره فرانسوی زبان هستند. در نتیجه، عدم افزایش انگلیسی زبانان در این جزیره به علت مهاجرت مطرح می شود. بلند می‌گوید:«تمایل به جذب مهاجران فرانسوی زبان بیشتر است و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.»

منبع: روزنامه اکسپرس

انتهای پیام/ دولت و حکمرانی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.