۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۵۴۶۹ ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ دسته: تجارت و دیپلماسی، هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

خلاصه‌ای از اولین پیش‌نشست هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «جایگاه توافقات تجاری دوجانبه در توسعه تجارت خارجی کشور» در یک کلیپ منتشر شد.

به گزارش مسیر اقتصاد اولین پیش نشست هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، با موضوع «جایگاه توافقات تجاری دوجانبه در توسعه تجارت خارجی کشور» روز یکشنبه ۱۴ دی ماه به میزبانی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست، آقای علی فکری رئیس محترم اداره سیاست ها و برنامه هاي اقتصادي وزارت امور خارجه و عضو کمیته علمی همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، دکتر یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترك بازرگانی، صنایع و معادن ایران و عراق، علی زاهدطلبان عضو هیئت علمی و مدیر گروه حقوق موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، دکتر محمدرضا مهدیار اسماعیلی عضو هیات علمی پژوهشی دانشگاه جامع امام حسین (ع) و دکتر موسی شهبازی سرپرست دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند.

در این نشست ضمن اشاره به اهمیت تجارت خارجی در مسیر پیشرفت اقتصادی، بر این مهم تأکید شد که نهادها و سازوکارهای جهانی همچون WTO، پیش از هرچیز ابزار اعمال قدرت کشورهای ثروتمند هستند و ایران باید مستقل از این سازوکارها، تجارت خود را با کشورهای همسایه و منطقه توسعه دهد. علاوه بر این سهم پایین ایران در تجارت جهانی و منطقه‌ای، بیش از آنکه ناشی از تحریم یا عدم عضویت در WTO باشد، ناشی از کم کاری در پیشبرد توافقات تجاری منطقه‌ای بوده است.

در کلیپ زیر خلاصه‌ای از نظرات مطرح شده در این نشست قابل مشاهده است.

انتهای پیام/ هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.