۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۰۷۹۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ دسته: انرژی
۰

در حاشیه برگزاری مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه از همکاری گسترده این کشور با عربستان خبر داد و گفت این صندوق قصد دارد با همکاری شرکت پتروشیمی سابک عربستان، پروژه‌های پتروشیمی بسیاری را در روسیه به بهره‌برداری برساند.

به گزارش مسیر اقتصاد سومین مجمع بین المللی هفته انرژی روسیه با حضور وزیران نفت و انرژی و نیز مقامات عالی رتبه ۶۶ کشور جهان، از روز چهارشنبه ۱۰ مهر در تالار اجتماعات مانیژ مسکو آغاز شد.

در حاشیه برگزاری این مجمع، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه (RDIF) به خبرنگاران گفت که این صندوق با همکاری شرکت پتروشیمی سابک عربستان قصد دارد پروژه‌های بسیاری را در روسیه به بهره‌برداری برساند.

همکاری گسترده روسیه و عربستان در پروژه‌های پتروشیمی

کریل دیمیتریف در این خصوص گفت: به لطف همکاری مشترک با سازمان اوپک درباره توافق کاهش تولید نفت کشورهای اوپک‌پلاس، کشور روسیه توانست همکاری‌های خود را با عربستان تقویت کند.

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه گفت: در حال حاضر شرکت آرامکو در حال سرمایه‌گذاری در شرکت نوامت روسیه است که یکی از مقصدهای محصولات صادراتی آن کشور عربستان است. همچنین قصد داریم پروژه‌های پتروشیمی بسیاری را با همکاری شرکت سابک عربستان در روسیه اجرا کنیم. علاوه بر این قرار است با شرکت موبادالا پترولیوم امارات نیز در حوزه نفت روسیه سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشیم

وی در پاسخ به سوالی درباره جلسه مشترک با وزیر انرژی عربستان و مدیران گازپروم عنوان کرد: صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و کشور عربستان در حال گفتگو در مورد همکاری مشترک و احداث پروژه‌های مختلف با شرکت گازپروم روسیه هستند.

مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه

مجمع بین‌المللی «انرژی ویک» روسیه از ۲ تا ۵ اکتبر در مسکو برگزار می‌شود. این همایش محلی برای سیاست‌گذاری‌ها و بررسی روندهای بازار جهانی انرژی به شمار می‌آید و موضوعاتی مانند اهداف و جایگاه صنایع انرژی در سیاست‌های کلی روسیه، تهدیدات و چشم اندازهای این صنعت در شرایط بین‌المللی و موضوعات روز جهانی از محورهای آن عنوان شده است.

منبع: اسپوتنیک yon.ir/vKirK

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.