۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۶۹۲ ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ دسته: مسکن
۰

عزیزی مسئول بنیاد مسکن شهر کهک با اشاره به اینکه در سال جاری تا به الان حدود ۴۸ متقاضی، تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی کاهش روند مقاوم سازی مسکن روستایی نسبت به سال های قبل افزایش قیمت مصالح و سخت‌گیری بانک‌های عامل در پرداخت وام است.

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد هر ساله شاهد بلایای طبیعی متعددی در کشور هستیم؛ یکی از استان هایی که می تواند بلایایی همچون سیل و زلزله در آن رخ دهد، استان قم است. از همین رو مسئله مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان بسیار مورد اهمیت است. در این راستا مسئولین استانی بایستی برنامه ریزی های لازم را انجام دهند تا از بروز حوادث در آینده جلوگیری شود.

مهندس مجید عزیزی مسئول بنیاد مسکن شهر کهک در گفتگو با مسیر اقتصاد  ضمن اشاره به اهمیت بحث بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۳۲۲ نفر از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش چشمگیر هزینه ساخت و ساز و مصالح ساختمانی در سال اخیر، تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی برای نوسازی واحدهای مسکونی روستایی کفایت نمی کند.

پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به ۴۸ متقاضی

مسئول بنیاد مسکن شهر کهک افزود: بنیاد مسکن علاوه بر پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی، تسهیلات دیگری با مبلغ ۱۲ میلیون تومان هم در نظر گرفته است و از طرفی هم حدود ۸ میلیون تومان کمک بلاعوض به نیازمندان پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، ۱۲۵ متقاضی، تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی مسکن روستایی را دریافت کردند و در سال جاری تا به الان حدود ۴۸ متقاضی، تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی را دریافت کرده اند.

سخت‌گیری بانک‌ها عامل کاهش روند مقاوم سازی مسکن روستایی

عزیزی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی کاهش روند مقاوم سازی مسکن روستایی نسبت به سال های قبل افزایش قیمت مصالح و سخت گیری بانک‌های عامل در پرداخت وام است.

وی عنوان داشت: در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی بنیاد مسکن اقدامی نمی تواند انجام دهد، اما نقشه برداری برای واحدهای مسکونی را برای روستاییان به‌صورت رایگان انجام می دهد و وام بلاعوضی هم در اختیار آن‌ها قرار می دهد.

مسئول بنیاد مسکن شهر کهک ابراز داشت: در مسئله سخت گیری بانک های عامل هم جلسات متعددی برگزار شده است که امیدواریم مشکلات به زودی حل شود.

وی در خاتمه افزود: یکی از رویکردهای بنیاد مسکن شناسایی خانوارهای روستایی است، که توانایی مالی نوسازی خانه خود را ندارند و در این زمینه حدود ۲۰ خانوار از طریق تحقیقات محلی شناسایی شده اند.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.