۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۶۵۷۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲ دسته: پول و بانک، وضعیت بانک‌ها
۰

بانک ملت از حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه که با نرخ صفر درصد از مردم جذب نموده، ۲۴۰۰ میلیارد تومان را به صورت قرض الحسنه وام نداده است. تکلیف این مبلغ که معادل ۸۰ هزار وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی است، مشخص نیست و لازم است بانک مرکزی این مسئله را شفاف نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد بر اساس یادداشت های همراه صورت های مالی بانک ملت که در سامانه کدال بارگزاری شده، این بانک تاکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه از مردم جذب کرده است.

از این میزان حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان سهم کارکنان بانک بوده است؛ همچنین ۳۸۰۰ میلیارد تومان سهم وام ازدواج بوده و بقیه در سایر موارد تسهیلات داده شده است.

مطابق این ارقام که در صفحه ۱۵۱ گزارش مذکور آمده است، بانک ملت حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان از سپرده های قرض الحسنه مردم را وام نداده و مشخص نیست این منابع در چه مواردی مصرف شده است. این مبلغ معادل ۸۰ هزار وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی است.

ضروری است بانک مرکزی این مسئله را پیگیری نموده و تکلیف این منابع را مشخص نماید.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.