۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۳۴۷۱ ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

مدیر شبکه ۱ سیما با بیان اینکه انتقاد‌های برنامه‌هایی مانند «ثریا» و «پایش» به مذاق مسئولان دولتی خوش نمی‌آید، گفت: آن‌ها در برنامه‌های تلویزیونی به دنبال گارانتی هستند و انتظار دارند هیچ نقدی به آن‌ها نشود، این برنامه‌ها برای طبع آن‌ها مناسب نیست. تعطیلی سریال ها به دلیل مشکل بودجه، هم برای تهیه کننده و کارگردان و هم تلویزیون ضرر دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از صبح نو، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما در نشست اعلام برنامه‌های طرح تابستانی این شبکه، در پاسخ به سؤالی درباره فشار‌های بیرونی به برنامه‌های انتقادی مانند «ثریا»، گفت: سازمان صدا و سیما کاملاً نسبت به سرمایه‌های خود نگاه حمایتی داشته و ثریا هم جزو برنامه‌های خوب ماست، البته متأسفانه برخی مسئولان در برنامه‌های تلویزیون دنبال ضمانت می‌گردند و دوست دارند هیچ نقدی به حوزه مدیریت آن‌ها وارد نشود، در صورتی که ما عوامل رسانه ملی هستیم و باید حرف مردم را بزنیم.

راه اندازی برنامه های کودک

زین‌العابدین همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره راه‌اندازی مجدد برنامه کودک در شبکه یک سیما، گفت: برای ساخت برنامه‌های تلویزیون در حیطه کودک با خانم مرضیه برومند که کارنامه کاری موفقی در عرصه کودک دارند صحبت شده است تا کار عروسکی به نام مدرسه دوستان روی آنتن شبکه یک برود.

محدودیت چینش کنداکتور در شبکه ۱

زین‌العابدین با بیان اینکه در شبکه یک با توجه به برنامه‌های ملی و وجود بخش‌های زیاد خبری با محدودیت چینش کنداکتور مواجه هستیم، گفت: با این حال در نظر داریم با رفع موانع مالی برنامه‌های سرگرمی‌محور بیشتری در بخش شبانه پخش کنیم که از جمله آن‌ها مسابقه‌های «بزن یک» و «سبقت» است که هر دو در مرحله انتخاب مجری هستند.

سریال های آینده شبکه ۱ سیما

مدیر شبکه یک سیما با اشاره به اینکه سریال‌های سال‌های ۹۸ و ۹۹ این شبکه در حال ساخت هستند، بیان داشت: ساخت سریال «پایتخت» که این روز‌ها در مرحله نگارش است با عوامل آن قطعی شده و اگر مشکلی پیش نیاید برای نوروز ۹۹ به آنتن می‌رسد. سریال «نون. خ» نیز برای ماه رمضان ۹۹ و سریال «۸۷ متر» کیانوش عیاری برای تابستان ۹۹ تدارک دیده شده است.

تعطیلی سریالی دیگر به دلیل مشکل بودجه

وی درباره سریال «۸۷ متر» به کارگردانی کیانوش عیاری توضیح داد: بودجه سریال‌ها در سیمافیلم برآورد می‌شود. در یک سال گذشته به دلیل مشکلاتی سریال عیاری مدتی متوقف شد، البته حدود ۷۰درصد آن تصویربرداری شده است. تا آنجایی که اطلاع دارم در چند روز آینده مشکل بودجه حل می‌شود. توقف و تعطیل شدن سریال هم برای کارگردان و هم برای تهیه‌کننده و هم برای تلویزیون ضرر دارد.

انتهای پیام/ فرهنگ و گفتمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.