۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۰۵۲۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ دسته: پول و بانک
۰

پیشرفت فناوری در صنعت خدمات مالی در کنار مزایای متعدد، یک تهدید جدی برای امنیت بخش مالی محسوب می‌شود. به همین منظور قانونگذاران مالی در نیویورک واحد اختصاصی «امنیت سایبری» را در بخش بانکی و بیمه راه‌اندازی کرده‌اند. هدف این واحد بالا بردن توان مقابله با بحران‌های مالی و محافظت از مصرف کنندگان و بازار در برابر تقلب‌های سایبری عنوان شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد قانونگذار مالی بزرگ در نیویورک، سازمان خدمات مالی، اعلام کرد بخش اختصاصی «امنیت سایبری» ایجاد می‌شود. در گزارشی که اخیرا منتشر شد، این اداره اعلام کرد که بخش جدید بر حفاظت از مصرف کنندگان و صنایع از تهدیدات اینترنتی تمرکز خواهد کرد.

لیندا لِیسوِل، سرپرست اقدام این سازمان، توضیح داد که امروز، مبارزه با تروریسم در مورد امنیت سایبری، بزرگترین تهدید ما و بزرگترین چالش است.

وی افزود: تکنولوژی، صنعت خدمات مالی را تغییر می‌دهد، مقررات باید تکامل یابد و  DFS (قانون مربوط به امنیت سایبری) در حال پیشرفت است تا با چالش ها و فرصت‌های چشم انداز جدید، به محافظت از مصرف‌کنندگان، محافظت از صنعت و تشویق نوآوری‌ها دست یابد.

این واحد جدید توسط جاستین هرینگ، رئیس سابق اداره دادسرای ایالات متحده نیوجرسی، که به عنوان معاون اجرایی DFS خدمت خواهد کرد، رهبری خواهد شد.

راه اندازی واحد امنیت سایبری در بخش بانکی نیویورک

واحد جدید اولین نوعی است که در بخش بانکداری یا بیمه ایجاد می‌شود و مقررات مربوط به امنیت سایبری را به اجرا درمی آورد. مشاوره در مورد امتحانات امنیتی سایبری، راهنمایی در مورد تنظیمات سایبری DFS و انجام ارتباط با تحقیقات سایبری از جمله وظایف این سازمان جدید عنوان شده است.

لِیسوِل در ماه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که امنیت سایبری تهدید شماره یک به تمام صنایع و دولت‌ها در سطح جهان است.

مقررات سایبری DFS، که ابتدا بیش از دو سال پیش اجرا شد، در حال حاضر به طور کامل اعمال می‌شود. پس از یک دوره دو ساله، نیازهای قابل توجهی برای اجرای این قوانین در بانک‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای که در دولت فعالیت می‌کنند، وجود دارد. هم چنین شرکت‌هایی که خارج از مرزهای نیویورک و در صنایع خارج از بانکداری و بیمه هستند، به مقررات سایبری نیویورک احساس نیاز کردند.

در ماه مارس، کمیسیون تجاری فدرال ایالات متحده، افزایش استانداردهای امنیت سایبری فدرال را، به طور جزئی، بر اساس قانون اساسی نیویورک، پیش‌بینی کرد. پیشنهاد FTC در دوره نظرات عمومی است.

لِیسوِل واحد جدید را «نیروگاه» نامیده است که تا حد زیادی تقویت وظایف وزارتخانه برای محافظت در برابر بحران مالی و محافظت از مصرف کنندگان و بازار از تقلب است.

منبع: yon.ir/QvzFm

انتهای پیام/ نظارت بانکی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.