۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۹۵۴۳ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با بیان اینکه ۶۲ درصد از تولید برق استان در بخش خانگی مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: هرمزگان بیش از ۶۸۲ هزار و ۴۰۰ مشترک برق دارد که ۸۲ درصد آن در بخش خانگی است. وی از مصرف ۲.۵ برابری مشترکان برق این استان نسبت به متوسط مصرف برق کشور خبر داد.

به‌ گزارش مسیر اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد ذاکری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از مصرف ۲.۵ برابری مشترکان برق این استان نسبت به متوسط مصرف کشور خبر داد.

وی بیان کرد: امسال اوج پیک مصرف در روز ۱۷ اردیبهشت معادل یک‌هزار و ۶۵۲ مگاوات ساعت بود که با اوج پیک مصرف در مدت مشابه سال قبل تفاوتی نداشت، اما با توجه به کاهش دمای هوا نسبت به پارسال، این میزان مصرف نشان‌دهنده رعایت نشدن الگوی صحیح مصرف است.

ذاکری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در تابستان امسال به مصرف ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات ساعت برسیم که ۳۰۰ مگاوات ساعت بیشتر از توان تولید برق در هرمزگان است.

وی افزود: شستشوی به‌موقع وسایل سرمایشی و تنظیم آنها در دمای ۲۴ درجه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش مصرف برق در زمان اوج مصرف است، همچنین توجه بیشتر به برچسب انرژی در خرید لوازم برقی، کنترل و شست‌و‌شوی به‌موقع وسایل سرمایشی نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از طرح‌های تشویقی ویژه کشاورزان خبر داد و افزود: کشاورزان می‌توانند با مشارکت در طرح‌های ویژه این شرکت در ساعات اوج مصرف از تشویق ویژه برخوردار شوند.

وی همچنین اضافه کرد: طرح ذخیره عملیاتی مشترکان بالای ۲۵ کیلووات در نظر گرفته شده است که این مشترکان می‌توانند با راه‌اندازی دیزل ژنراتورهای خود در ساعات اوج مصرف تابستان که توسط شرکت توزیع نیروی برق اعلام خواهد شد، با این شرکت همکاری کنند.

ذاکری با بیان اینکه ۶۲ درصد از تولید برق استان در بخش خانگی مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: هرمزگان بیش از ۶۸۲ هزار و ۴۰۰ مشترک برق دارد که ۸۲ درصد آن در بخش خانگی است.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.