۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۸۸۷۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ دسته: انرژی
۰

مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نظام تعرفه‌گذاری پلکانی راهکار مهمی در جهت بهینه‌سازی مصرف در بخش خانگی است، گفت: بر اساس تجربه موفق دولت در اجرای فاز اول نظام تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها، انتظار می‌رود برای مدیریت مصرف، فاز دوم این طرح نیز اجرایی شود.

دولت پس از اجرای موفقیت‌آمیز فاز اول تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها در سال ۱۴۰۰، نسبت به اجرای فاز دوم تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها که قیمت مصرف هر مترمکعب گاز برای مشترکان پرمصرف را معادل مصرف بخش تجاری درنظر گرفته بود، عقب‌نشینی کرده است و امسال دوباره تعرفه‌های مرتبط با فاز دوم را با یک اصلاح در زمینه منطقه‌بندی و همچنین سطح مصرف مشترکان را در نظر گرفته است. در این راستا مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به مبحث اجرای فاز دوم تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها در بخش گاز گفت: یکی از اتفاقاتی که ما باید به آن توجه کنیم موضوع معیشت خانوار است. مصارف انرژی در کشور باید استاندارد و نرم لازم را داشته باشد، شرایط نباید به نحوی باشد که همه خانوارها مصرف انرژی زیادی داشته باشند و الگوی مصرف را رعایت نکنند و رعایت منطقه بندی مناسب نیز باید در این زمینه توجه شود.

دولت از فاز دوم نظام تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها عقب‌نشینی نکند

وی با بیان اینکه باید مشترکان پرمصرف نقره داغ شوند و از طرف دیگر مشترکان کم‌مصرف نیز قبوضشان رایگان شود، اظهار کرد: به واقع نظام تعرفه گذاری پلکانی پرمصرف‌ها به این موضوع کمک کرد که هزینه گاز و برق برخی از خانوارها در کشور رایگان شودو هزینه مصرف انرژی پر مصرف‌ها، افزایش پیدا کند که این مسئله به عدالت نزدیک است.

یوسفی با بیان اینکه نظام تعرفه‌گذاری پلکانی راهکار مهمی در جهت بهینه‌سازی مصرف در بخش خانگی است، گفت: اجرای فاز اول نظام تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها نشان داد که این مدل به سمت عدالت در حرکت بوده و از طرف دیگر برای مشترکان کم مصرف قبوض برق و گاز رایگان شده و در عوض برای پرمصرف‌ها افزایش یافته است تا در زمینه یارانه انرژی به عدالت نزدیک شویم. در زمینه کاهش مصرف مشترکان پرمصرف نیز اجرای فاز اول تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها موثر واقع شده است. بنابراین دولت نباید از اجرای فاز دوم نظام تعرفه گذاری پلکانی پرمصرف‌ها در بخش گاز عقب نشینی کند. افرادی که مصارف زیادی در حوزه گاز دارند باید هزینه مصارف خود را به درستی و بر اساس نظام تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها پرداخت کنند.

انتهای پیام/ انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.