۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۷۷۵۴ ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ دسته: کشاورزی
۰

منصوری عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در خصوص طرح تشکیل وزارت بازرگانی گفت: با تشکیل این وزارتخانه مدیریت تولید و توزیع محصولات داخلی چندپارچه شده و این موضوع باعث به حاشیه رانده شدن تولیدات داخلی می‌شود. تجربه تشکیل وزارت بازرگانی نشان می‌دهد تشکیل آن بیشتر به واردات کمک خواهد کرد تا حمایت از تولید ملی، به همین دلیل نمایندگان مجلس باید مانع از تشکیل این وزارتخانه شوند.

اکبر منصوری عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در گفتگو با مسیر اقتصاد ضمن بررسی وضعیت بخش کشاورزی کشور در سال گذشته نسبت به موضوع تشکیل مجدد وزارت بازرگانی انتقاد کرد.

این کارشناس کشاورزی تصریح کرد: بر اساس قانون تمرکز وظایف بازرگانی اختیارات تجارت محصولات کشاورزی باید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می گرفت اما این موضوع به درستی انجام نشد.

وی افزود: دلیل اصلی ادغام بخش بازرگانی محصولات کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی ایجاد یکپارچگی در مدیریت تولید و توزیع محصولات بود اما اجرای ناقص قانون تمرکز توسط دولت دستاوردهای آن را کمتر مورد توجه قرار داد.

به حاشیه رفتن تولید داخلی با تشکیل وزارت بازرگانی

منصوری با اشاره به سوابق وزارت بازرگانی نیز گفت: با تشکیل این وزارتخانه مدیریت تولید و توزیع چندپارچه شده و این موضوع باعث به حاشیه رانده شدن تولیدات داخلی خواهد شد. تجربه تشکیل وزارت بازرگانی نشان می دهد تشکیل این وزارتخانه بیشتر به واردات کمک خواهد کرد تا حمایت از تولید ملی؛ به همین دلیل نمایندگان مجلس باید مانع از تشکیل این وزارتخانه شوند.

این کارشناس کشاورزی تصریح کرد: مشکلات کنونی بازار محصولات اساسی به دلیل عدم اجرای صحیح قانون تمرکز وظایف و ضعف نظارت بر بازار محصولات ایجاد شده است که این موضوع باید توسط نمایندگان مجلس رسیدگی شود.

لزوم حمایت از تولید داخلی با رای منفی نمایندگان مجلس به تشکیل وزارت بازرگانی

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز خاطر نشان کرد: مجلس هشتم در راستای کوچک و چابک سازی دولت اقدام به ادغام وزارت بازرگانی در وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی کرد و نباید با تصمیم عجولانه دوباره به گذشته برگشت. در شرایط جنگ اقتصادی تصمیمات مجلس نباید به ضرر تولیدات داخلی باشد و به بهانه تشکیل وزارت بازرگانی، بازار محصولات کشاورزی در اختیار محصولات خارجی قرار دهد.

وی گفت: دولت نیز باید با استفاده از ظرفیت تشکل های کشاورزی اقدام به ساماندهی بازار محصولات اساسی کند و از انجام وظایف قانونی خود سرباز نزند.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.