۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۹۲۴۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ دسته: انرژی، پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

اولین نشست از سلسله نشست های پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، با موضوع «بررسی موانع پیش روی توسعه صادرات و ترانزیت گاز در کشور» روز دوشنبه ۸ بهمن ماه به میزبانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار می‌شود. پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «انرژی؛ پیشران اقتصاد ایران» ۲۹ بهمن ماه سال جاری همزمان با سالروز ابلاغ سیاست های کلی، توسط شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد در ادامه برگزاری چهار همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان «انرژی؛ پیشران اقتصاد ایران» بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

این همایش سالانه که معتبرترین رویداد اقتصاد مقاومتی در کشور است، توسط شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی با همکاری دیگر نهادها از جمله مجلس و دولت برگزار می شود. دبیرخانه این همایش نیز در مرکز سیاست پژوهی اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

همایش سالانه اقتصاد مقاومتی هر ساله در بهمن ماه و در ایام مقارن با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تصویب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار می شود و طی آن، زمینه برای رصد و پایش اقتصاد مقاومتی در کشور، تقویت پایه های علمی و پژوهشی اقتصاد مقاومتی و ارائه پیشنهادهای عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور همه فعالان این حوزه فراهم می گردد.

۵ محور پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

رویکرد این همایش ها سیاست پژوهی و عملیات پژوهی است و هر سال یک موضوع محوری را مدنظر قرار می دهد تا راهکارهای لازم در آن حوزه را با رویکرد مقاوم سازی اقتصاد طرح و بررسی نماید. در سال جاری موضوع انرژی به عنوان موضوع محوری این همایش قرار گرفته و برای بررسی آن ۵ محور در نظر گرفته شده است.

ساختار اداره بخش انرژی، انرژی و روابط خارجی، اقتصاد برق، زنجیره تامین صنعت انرژی و زنجیره ارزش نفت و گاز، ۵ محور مذکور است.

این همایش در روز ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۷ مقارن با سالروز ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار می شود؛ پیش از برگزاری همایش نیز نشست هایی در هر یک از محورها جهت تدقیق مباحث تشکیل می شود.

اولین نشست از پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «صادرات و ترانزیت گاز»

اولین نشست این همایش پیش از روز برگزاری، به محور انرژی و روابط خارجی و موضوع «بررسی موانع پیش روی توسعه و صادرات ترانزیت گاز در کشور و راهکارهای رفع آنها» می پردازد. میزبان این پیش نشست مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری است.

در این نشست، دکتر ملکی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و عضو کمیته علمی پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، دکتر نرسی قربان عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران، دکتر حاجیانی معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و دکتر عادلی دبیرکل سابق مجمع کشورهای صادرکننده گاز به عنوان اعضای اصلی نشست به همراه جمعی از کارشناسان حوزه انرژی حضور دارند.

حضور در این نشست که در تاریخ دوشنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳ تا ۱۵ برگزار می شود، برای کارشناسان و پژوهشگران و عموم علاقه مندان این حوزه امکانپذیر است.

پوستر برگزاری این نشست در زیر قابل رویت است:

گفتنی است مرکز سیاست پژوهی اقتصاد مقاومتی به عنوان دبیرخانه پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، از طریق سایت conf.pmecenter.ir و شماره تماس ۷۷۲۴۰۵۸۸-۰۲۱ پاسخگوی متقاضیان برای شرکت در این  نشست و پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

پوستر پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در زیر قابل رویت است:

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.