۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۷۱۵۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ دسته: دولت و حکمرانی کارشناس: احسان قورچی بیگی
۰

کمیته تسریع در اجرای پروژه های اولویت دار اندونزی در سال ۲۰۱۹ تعداد ۲۵ برنامه اولویت دار را تصویب کرده که قرار است با سرمایه گذاری ۸.۶ میلیارد دلاری و با استفاده از ظرفیت مشارکت بخش خصوصی، عملیاتی گردد. این کمیته مسئول تعیین، پیگیری و نظارت بر اجرای پروژه های اولویت دار در اندونزی است.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور اندونزی از طریق اجرای پروژه های اولویت دار سعی در پیشبرد اهداف کلان اقتصادی دارد. این کشور با تأسیس کمیته تسریع در اجرای پروژه های اولویت دار مسیر دستیابی به این اهداف را طی می کند.

وزیر اقتصاد، وزیر برنامه ریزی ملی، وزیر برنامه ریزی فضایی و وزیر محیط زیست چهار عضو اصلی این کمیته هستند. اصلی ترین وظیفه این کمیته تعیین، پیگیری و نظارت بر اجرای پروژه های اولویت دار در کشور است.

تصویب ۲۵ برنامه اولویت دار در اندونزی برای سال ۲۰۱۹

جوزف توبینگ[۱] مدیر مالی کمیته تسریع در اجرای پروژه های اولویت دار می گوید برای سال ۲۰۱۹، ۲۵ اقدام اولویت دار تدوین شده است که با بودجه ۸.۶۶ میلیارد دلاری اجرایی می شود.

وی بیان می کند که این کمیته با همکاری دولت اندونزی به منظور پیشرفت شاخص های کلان اقتصادی ۲۵ برنامه اولویت دار را در سال بعد اجرایی خواهد کرد که ذیل هرکدام از این اقدامات چندین پروژه تعریف شده است و فرآیند ارزیابی و نظارت در بر آن توسط کمیته تسریع در اجرای پروژه های زیرساختی صورت می گیرد.

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی نیز ضمن اعلام پیگیری ۲۵ برنامه اولویت دار سال ۲۰۱۹ تحت عنوان برنامه های استراتژیک ملی، بیان کرد که اولویت های اندونزی در سال آینده با تأکید بر لجستیک، حمل و نقل و انرژي پیگیری و اجرایی می شود.

در نمودار زیر ۲۵ برنامه اولویت دار اندونزی در سال ۲۰۱۹ نشان داده شده است.

دولت ویدودو از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ سعی داشته است از طریق کمیته پروژه های اولویت دار، به سمت ارتقا و بهبود خدمات عمومی حرکت نماید و در این مسیر از ظرفیت تأمین مالی با روش های مشارکت خصوصی و عمومی و شرکت های دولتی نیز استفاده کرده است.

پروژه های اولویت دار در اندونزی چگونه تعیین می شود؟

یکی از نکات مهم در بحث پروژه های اولویت دار، چگونگی تعیین آن توسط دولت ها است. در اندونزی سه نوع برنامه کوتاه مدت توسعه[۲] (۲۰۱۹-۲۰۱۵)، پروژه استراتژيک ملی[۳] و پروژه اولویت دار وجود دارد که می توان گفت پروژه های اولویت دار در ذیل دو برنامه فوق قرار گرفته و از آن استخراج می شود.

از این رو پروژه های اولویت دار در اندونزی بر اساس برنامه های توسعه کوتاه مدت و برنامه استراتژیک ملی کشور، توسط کمیته تسریع در اجرای پروژه های زیرساختی اولویت دار تدوین و پیگیری می شود. در نمودار زیر این روند نشان داده شده است.

همچنین نظارت بر اجرای این پروژه ها بر عهده کمیته تسریع در اجرای پروژه های اولویت دار اندونزی است که این کار را از طریق نظارت های فیزیکی از پروژه، برگزاری جلسات منظم با اعضای دولت و ارائه و انتشار گزارشات مستمر انجام می دهد.

پینوشت:

[۱] Joseph Tobing

[۲] (National Medium Term Development Plan (RPJMN

[۳] (National Strategic Projects (PSN

منابع:

پایگاه بیزینس یر/ yon.ir/78Y4S

اینسایدر استوری/ yon.ir/BWFeu

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.