۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۵۷۴۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ دسته: پول و بانک
۰

آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد حجم سپرده های قرض الحسنه پس انداز مردم در بانک ها در تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با ۳۴.۸ درصد افزایش به ۸۲.۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش مسیر اقتصاد آخرین آمار بانک مرکزی از متغیرهای پولی و بانکی سال ۱۳۹۷ برای تیرماه سال جاری منتشر شده است. یکی از این متغیرها، سپرده های قرض الحسنه پس انداز بوده که رشد قابل توجهی داشته است.

افزایش ۳۵ درصدی سپرده های قرض الحسنه پس انداز

طبق این آمار، حجم سپرده های قرض الحسنه پس انداز در تیرماه به ۸۲.۸ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ رقمی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۳۴.۸ درصدی مواجه شده است. در تیرماه سال ۱۳۹۶ حجم سپرده های قرض الحسنه پس انداز معادل ۶۱.۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

این آمار نسبت به دوره مشابه سال قبل با ۵ درصد رشد مواجه شده است. در واقع تیرماه ۱۳۹۶ حجم سپرده های قرض الحسنه پس انداز نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۵ حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

بررسی ها نشان می دهد طی سال های اخیر، سپرده های قرض الحسنه پس انداز مردم در نظام بانکی با رشد بیش از ۲۵ درصد سالانه روبرو شده است؛ آماری که برای اعطای تسهیلاتی از جمله وام قرض الحسنه ازدواج کفایت می کند.

گفتنی است سالانه حدود یک میلیون عدد وام ازدواج داده می شود که در مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان می شود؛ لذا تنها رشد سپرده های قرض الحسنه پس انداز که در سال جاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده برای اعطای این تسهیلات کافی است و امکان افزایش این رقم نیز جهت حمایت از زوجین وجود دارد.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.