۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۴۸۲۲ ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ دسته: انرژی
۰

حقی فام سخنگوی توانیر گفت: هدف تعرفه های جدید برق برای مشترکین پرمصرف به هیچ وجه افزایش منابع مالی صنعت برق نبوده بلکه اصلاح الگوی مصرف پرمصرفان در جامعه است.

به گزارش مسیر اقتصاد سخنگوی شرکت توانیر با اشاره به تهیه طرح اصلاح الگوی مصرف برق گفت: هدف نظام تعرفه‌ای جدید برای مشترکین پرمصرف به هیچ وجه افزایش منابع مالی صنعت برق نبوده بلکه اصلاح الگوی مصرف پرمصرفان در جامعه است.

اصلاح رفتار مشترکین پرمصرف هدف تعرفه‌های جدید برق

وی ادامه داد: مطابق دستور وزیر نیرو نظام تعرفه ای در خصوص مصرف انرژی برق در کشور طراحی و تنظیم شده و برای تصویب به هیئت دولت ارسال شده است. هدف از طراحی این نظام تشویق مشترکان پرمصرف به سمت مشترکان خوش مصرف و حرکت در دایره الگوی مصرف بوده است.

حقی فام افزود: در نظام تعرفه گذاری جدید مشترکین بر اساس میزان مصرف در سه پله از قبیل «مشترکان زیر الگوی مصرف»، «تا دو برابر الگوی مصرف»، و «بیش از دو برابر الگوی مصرف» طبقه بندی شده اند که برای«مشترکان زیر الگوی مصرف» نه تنها نسبت به امسال هیچ رقمی افزایش نخواهد یافت، بلکه مشوق های مالی برای هریک از مشترکان خوش مصرف هم لحاظ شده است، اما مشترکینی که  مصرف بالای الگوی مصرف دارندبا جریمه هایی روبه رو خواهند شد.

وی گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد مشترکان برق کشور زیر الگوی مصرف جای می گیرند  و بطور مسلم با این تعرفه جدید مشترکان کم‌مصرف نیز تشویق خواهند شد.[۱]

گفتنی است از ابتدای بروز خاموشی ها در تابستان امسال، مسئولین وزارت نیرو، اصلاح تعرفه مشترکین پرمصرف را به عنوان یکی از اصلی ترین راهکارها جهت رفع بحران خاموشی در سال آینده عنوان کرده اند.

کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی نیز هفته گذشته در این راستا، با ارسال نامه ای به هیئت وزیران به همراه یک گزارش سیاستی، تعرفه های جدید برق برای مشترکین پرمصرف را پیشنهاد داد.

پینوشت:

[۱]: خبرگزاری تسنیم کد خبر ۱۸۲۳۰۴۱

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.