۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۲۱۵۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

چان چون سینگ وزیر صنعت و بازرگانی سنگاپور ضمن برشمردن چهار مزیت توافقنامه تجاری CPTPP برای این کشور گفت: این توافقنامه به افزایش ۰.۲ درصدی تولید و صادرات در سنگاپور منجر خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد چان چون سینگ وزیر صنعت و بازرگانی سنگاپور در پاسخ به سوال نمایندگان مجلس این کشور در مورد مزایای توافقنامه تجاری جامع و پیشرو مانند همکاری اقیانوس آرام CPTPP گفت: این توافقنامه منجر به افزایش ۰.۲ درصدی رشد تولید ناخالص داخلی و همچنین صادرات این کشور خواهد شد.

به گفته‌ چان از آنجا که شش کشور از ۱۱ کشور طرف گفتگو در توافقنامه CPTPP آن را امضا کرده‌اند، انتظار می‌رود این توافقنامه در اولین فصل از سال ۲۰۱۹ اجرایی شود. مکزیک، ژاپن و سنگاپور از مدت ها پیش این توافقنامه را امضا کرده بودند.

چان افزود شرکت های سنگاپوری به واسطه‌ی این توافقنامه دسترسی بهتری به فرصت های موجود در بازارهای CPTPP، به ویژه بازارهای کانادا و مکزیک خواهند داشت. سنگاپور هم اکنون هیچ گونه توافقنامه تجاری با این دو کشور ندارد.

چهار مزیت توافقنامه تجاری برای سنگاپور

وی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان درباره ی مزایای این توافقنامه، چهار مزیت برای آن برشمرد. اولین مزیت اینکه تولیدکنندگان کالاهایی مانند پوشاک و مواد غذایی فرآوری شده از تعرفه‌های ترجیحی بهره‌مند خواهند شد. مزیت دوم اینکه شرکت های خدماتی دسترسی بهتری به بخش‌های گوناگون و وسیعی از بازار خدمات خواهند داشت؛ بخش حمل و نقل در استرالیا، انرژی و ارتباطات در مکزیک و خدمات تخصصی در کانادا از این قبیل هستند.

سومین مزیت برداشته شدن محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در بازارهای حوزه CPTPP است؛ در حال حاضر این محدودیت‌ها در بخش‌های سلامت، ارتباطات، پست، انرژی و خدمات زیست محیطی در کشورهای برونئی، ویتنام و مالزی اعمال می‌شود.

و در نهایت مزیت چهارم این است که شرکت های سنگاپوری امکان شرکت در قراردادهای دولتی در کشورهای مکزیک، مالزی و ویتنام را خواهند یافت. پیش از این حضور شرکت های خارجی در این قراردادها در کشورهای مذکور ممنوع بود.

در مجموع پیش بینی شده است اجرایی شدن این توافقنامه به رشد ۱۴۷ میلیارد دلاری در درآمدهای جهانی منجر شود.

منبع: استریتز تایمز سنگاپور



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.