۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۵۹۵۵ ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ دسته: تولید
۰

در دولت‌شهر سنگاپور برای خرید خودرو شخصی، افراد ابتدا باید مجوز مالکیت خودرو را خریداری کنند که قیمت آن به بیش از ۱۰۰ هزار دلار رسیده است. سنگاپور گران قیمت ترین کشور جهان از حیث امکان مالکیت و استفاده از خودروهای شخصی است و در حال حاضر قیمت خرید یک تویوتا کمری هیبرید در این کشور به حدود ۲ برابر قیمت یک آپارتمان کوچک مقیاس رسیده است.

به گزارش مسیر اقتصاد سنگاپور کشوری در جنوب آسیاست که کل مساحت آن با کلانشهر تهران قابل مقایسه است. سنگاپور ۵.۹ میلیون نفر جمعیت دارد و به دلیل مساحت محدود، دسترسی به سراسر آن با کمتر از یک ساعت رانندگی امکان پذیر است.

مجوز خرید خودرو در سنگاپور ۱۰۰ هزار دلار هزینه دارد

در این دولتشهر برای خرید خودرو، افراد ابتدا باید برای خرید مجوز اقدام کنند که در بازارهای ثانویه مالی خرید و فروش می‌شود. بر اساس آخرین گزارش‌ها محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت موجب شده است قیمت مجوز خرید و مالکیت خودرو تا حدود ۱۰۶ هزار دلار افزایش یابد؛ که با قیمت چهار خودرو تویوتا کمری هیبرید در آمریکا برابری می‌کند.

در حال حاضر سنگاپور گران قیمت ترین کشور جهان از حیث امکان مالکیت و استفاده از خودروهای شخصی است و استفاده از خودرو شخصی برای ساکنان طبقه متوسط این کشور به یک رویا تبدیل شده است.

نظام اعطای مجوز برای خرید خودرو در سنگاپور

سنگاپور از سال ۱۹۹۰ میلادی، نظامی را برای صدور مجوز ۱۰ ساله مالکیت و خرید خودرو باهدف مدیریت تعداد وسایل نقلیه اجرایی کرد. در سال ۲۰۲۰ میلادی و درپی شیوع کرونا، قیمت مجوز مالکیت و استفاده از خودروهای شخصی کاهش یافت و به حدود ۲۲ هزار دلار رسید؛ اما از آن زمان تا به حال قیمت این مجوز روندی صعودی داشته و در هفته‌های اخیر به ۱۰۶ هزار دلار رسیده است.

در حال حاضر قیمت یک خودرو تویوتا کمری هیبرید با اضافه شدن هزینه مجوز مالکیت خودرو و دیگر مالیات‌ها در سنگاپور در حدود ۱۸۳ هزار دلار است؛ این درحالیست که این خودرو در آمریکا در حدود ۲۸ هزار دلار قیمت دارد. نکته جالب توجه اینکه در سنگاپور قیمت یک آپارتمان کوچک مقیاس، که خرید آن برای افرادی که صاحب مسکن نیستند، مشمول یارانه دولتی می‌شود، در حدود ۹۰ هزار دلار است و به این ترتیب خرید یک خودرو تویوتا کمری در سنگاپور دو برابر خرید یک آپارتمان کوچک هزینه درپی دارد.

در حال حاضر دولت سنگاپور سقف ۹۵۰ هزار دستگاه را برای وسایل نقلیه شخصی در این کلانشهر تعیین کرده است و تعداد آن هرساله متناسب با تعداد خودروهایی که اسقاط می‌شوند، تغییر می‌کند.

منبع: رویترز

انتهای پیام/ اقتصاد بین‌الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.