۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۲۶۷۶ ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ دسته: پول و بانک
۰

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ در مجموع ۱ میلیون و ۱۷۵ هزار وام ازدواج پرداخت شده است، گفت: میانگین زمان دریافت تسهیلات ازدواج جوانان بین ۴۵ روز تا ۶۰ روز است.

به گزارش مسیر اقتصاد سید جواد رضوی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان طی اظهاراتی عملکرد شبکه بانکی در اعطای وام ازدواج در سال ۱۳۹۶ را تشریح نمود.

بر این اساس، نظام بانکی در سال ۱۳۹۶ از میان یک میلیون و ۲۹۰ هزار متقاضی وام ازدواج به بیش از یک میلیون و ۱۷۵ هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه اعطا نموده است که می توان گفت به طور متوسط ۹۲ درصد متقاضیان وام مذکور را دریافت نموده اند.

وی ادامه داد: در سال گذشته کمترین میزان پرداخت وام ازدواج با ۸۸ درصد پرداخت، متعلق به استان‌های خراسان شمالی و گلستان بود و استان‌های بوشهر و یزد با ۹۴ درصد بالاترین میزان ارائه تسهیلات را بین استان‌های کشور دارا بودند.

رضوی اظهار داشت: میانگین زمان دریافت تسهیلات ازدواج جوانان بین ۴۵ روز تا ۶۰ روز است و پرداخت این تسهیلات برای تمام کسانی که حداکثر دو سال از تاریخ عقد آن‌ها گذشته است قابل استفاده است.

کاهش ۷۷ درصدی صف وام ازدواج

گفتنی است شبکه بانکی در سال ۱۳۹۵ در مجموع ۱ میلیون و ۲۶ هزار فقره وام ازدواج پرداخت نمود؛ در نتیجه در سال ۱۳۹۶ شاهد رشد ۱۴.۵ درصدی پرداخت وام ازدواج بوده ایم.

به علاوه اینکه تعداد متقاضیان در صف دریافت وام ازدواج در ابتدای سال ۱۳۹۶ از حدود ۵۰۰ هزار نفر به حدود ۱۱۵ هزار نفر در پایان سال مذکور رسیده است. به عبارتی صف وام ازدواج در سال ۱۳۹۶ قریب به ۷۷ درصد کاهش یافته است.

بهبود آمار اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج علیرغم افزایش چند برابری مبلغ آن در ۲ سال گذشته، نقش و اهمیت بانک مرکزی به خصوص در اجرای طرح ضربتی وام ازدواج را نشان می دهد.

با توجه به اینکه در سال جاری مبلغ وام ازدواج ۵۰ درصد افزایش یافته و همچنین آمارها نشان از وجود منابع قرض الحسنه در شبکه بانکی دارد، ضرورت تداوم نظارت بانک مرکزی در اعطای وام ازدواج بر شبکه بانکی، در سال پیشرو نیز وجود دارد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.