۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۷۷۱ ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ دسته: تجارت و دیپلماسی، نظام های پرداخت
۰

سامانه پیام رسان بی چیت که مبتنی بر فناوری بلاک چین فعالیت می کند، توانسته است در کمتر از دو ماه تعداد مشترکین خود را به بیش از یک میلیون افزایش دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد سامانه پیام رسان «بی چَت» یک پیام رسان مبتنی بر فناوری بلاک چین است که به منظور پیام رسانی نقل و انتقال پول در سطح بین المللی راه اندازی شده است. این سامانه پیام رسان در واقع اولین سامانه پیام رسانی تبادلات مالی در جهان برپایه فناوری بلاک چین محسوب می شود.

بر اساس گزارش های مسئولان سامانه پیام رسان بین المللی بی چَت، تعداد مشترکین این سامانه به تازگی از مرز یک میلیون مشتری فراتر رفته است.

پیام رسان بی چت در ماه اکتبر سال جاری میلادی یعنی حدود دو ماه قبل شروع به فعالیت کرده است و در این مدت کوتاه توانسته است مشتریان قابل توجهی را به خود جلب نماید.

در حال حاضر در هر روز بیش از صدها میلیون پیام از سوی سامانه پیام رسان بی چت در تبادلات مالی پول هال الکترونیکی منتقل می شود.

سامانه پیام رسان بی چت در حال حاضر از بیش از ۱۰ پول الکترونیکی پشتیبانی می کند و می تواند وظیفه پیام رسانی را در نقل و انتقال این پول های الکترونیکی به عهده بگیرد.

گفتنی است سامانه های پیام رسان مبتنی بر بلاک چین در عمل یک جایگزین برای سامانه سوئیفت محسوب می شوند و در آینده نزدیک بخش قابل توجهی از بازار پیام رسانی مالی در تبادلات بین المللی را از آن خود خواهند کرد.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.