۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۷۳۰۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ دسته: پول و بانک
۰

بانک مرکزی روسیه قصد دارد با انجام آزمایشات متعدد اثرگذاری تحریم های مالی جدید را بر اقتصاد روسیه بررسی نماید و با انجام اقدامات پیشگیرنه علاوه بر افزایش مقاومت اقتصادی، از اثرگذاری تحریم های مالی احتمالی بکاهد.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک مرکزی روسیه به تازگی اعلام کرده است قصد دارد با انجام آزمایشات متعدد اثرگذاری تحریم های مالی خارجی جدید را بر اقتصاد روسیه بررسی نماید.

هدف بانک مرکزی روسیه از این اقدام شناخت بهتر نسبت به وضعیت نظام مالی و اقتصاد این کشور در صورت وضع تحریم های جدید است تا بتواند با انجام اقدامات پیشگیرنه علاوه بر افزایش مقاومت اقتصادی، از اثرگذاری تحریم های مالی احتمالی بکاهد.

مسئولین بانک مرکزی روسیه در این خصوص گفته اند: «ما قصد داریم به طور دقیق تری بدانیم که در صورت وضع تحریم های مالی جدید، اقتصاد کشور روسیه و به طور خاص بخش مالی و بانکی چگونه به آن ها پاسخ خواهد داد و چه تغییراتی به وجود خواهد آمد.»

این درحالیست که در سال ۲۰۱۴ و بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، بین این کشور از یک سو و آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سوی دیگر بحران ایجاد شد و درپی آن این کشورها تحریم های مالی متعددی را علیه روسیه وضع نمودند.

در آن زمان تحریم های مالی اثرگذاری قابل توجهی بر اقتصاد روسیه داشت و این کشور با بحران های مالی و تورم بالا مواجه شد.

در ماه های اخیر نیز بار دیگر مقامات کشور آمریکا به دلیل اثرگذاری روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحریم های مالی دیگری علیه روسیه وضع نموده اند و همچنان قصد دارند دامنه این تحریم ها را بیشتر نمایند.

از این رو بانک مرکزی روسیه با شناخت مناسب از وضعیت تقابل روسیه با کشورهایی همچون آمریکا و کشورهای اروپایی تصمیم گرفته است در اقدامی فعالانه و پیش دستانه، قبل از وضع تحریم های جدید علیه این کشور شرایط را مورد بررسی قرار دهد تا با افزایش مقاومت اقتصادی خود را برای آن زمان آماده نماید.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.