۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۳۱۰۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ دسته: کشاورزی، ماهی تیلاپیا
۰

بر اساس تحقیقات موسسه آمریکایی لایواسترونگ، مصرف ماهی تیلاپیا کلسترول و چربی اشباع شده خون را تنظیم می‌کند و به کسانی که بیماری قلبی ندارند پیشنهاد می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد انجمن قلب آمریکا معتقد است مصرف ۲.۵ و ۳ اونس ماهی و نرم تنان به مدت حداقل دو بار در هفته می تواند به کاهش کلسترول خون و کاهش خطر ابتلا به سکته های مغزی و بیماری های قلبی کمک کند.

به بیان یک موسسه تحقیقات غذایی در آمریکا به نام لایواسترونگ، ماهی تیلاپیا یک ماهی بومی آفریقایی با گوشت سفید و نازک و دارای طعم ملایمی است؛ همچنین که مصرف تیلاپیا یک راه متنوع سازی و مقرون به صرفه کردن افزایش مصرف غذاهای دریایی است.

کارشناسان استفاده از ماهی تیلاپیا را دارای مزایای مختلف می دانند و مصرف آن را به در یک رژیم غذایی مشخص پیشنهاد می کنند.

میزان کلسترول ماهی تیلاپیا استاندارد است

موسسه ملی سلامت معتقد است با کنترل میزان کلسترول در رژیم غذایی می توان به کاهش کلی کلسترول خون در بدن انسان کمک کرد.

پزشکان مصرف بیش از ۳۰۰ میلی گرم کلسترول در روز را توصیه می کنند. در حالی که افراد مبتلا به کلسترول بالا یا کسانی که سابقه بیماری قلب دارند، باید مصرف کلسترول خود را به ۲۰۰ میلی گرم در روز محدود کنند.

یک تیلاپیای پخته شده ۸۷ گرمی حدود ۳ اونس یعنی ۵۰ میلی گرم کلسترول به انسان می دهد. این میزان از کلسترول کمتر از مقداری است که گوشت گاو دارد.

چربی اشباع شده ماهی تیلاپیا به میزان مجاز است

کمتر از ۷ درصد کل کالری روزانه شما باید از چربی اشباع شده باشد و اگر شما ۲۰۰۰ کالری نیاز داشته باشید، مصرف یک پرس تیلاپیا ۵ درصد از این نیاز ۷ درصدی را تامین می کند. بنابراین چربی اشباع شده تیلاپیا به میزان مجاز است.

امگا ۳ و اسیدهای چرب امگا ۶

طبق گزارشی که در سال ۲۰۰۸ در «مجله انجمن تغذیه آمریکا» منتشر شده، ماهی تیلاپیا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶ است. امگا ۳ پایین نسبت به اسیدهای چرب امگا ۶ در تیلاپیا این ماهی را انتخاب خوبی در مصرف ماهیان برای افرادی که نگران سلامت قلب نیستند، قرار داده است.

گفتنی است این ماهی در ایران مجوز تولید ندارد و نیاز سالانه بیش از ۱۶ هزار تن به آن از طریق واردات تامین می شود.

منبع: لایواسترونگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.