۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۶۶۲ ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ دسته: انرژی
۰

افزایش قیمت برق و گاز و دیگر حامل های انرژی از سوی شرکت های توزیع کننده موجب شده وزیر انرژی بریتانیا از نهاد مسئول قیمت گذاری تعرفه های انرژی درخواست نماید که برای جلوگیری از ضرر بیشتر خانوارهایی که مصرف کمتری دارند، از افزایش قیمت تعرفه کم مصرف ها جلوگیری نماید. به این ترتیب تعرفه مصرفی خانواده های کم مصرف تغییری نخواهد کرد و تنها خانواده های پرمصرف هستند که مشمول افزایش قیمت برق و گاز و دیگر حامل های انرژی خواهند شد.

به گزارش مسیر اقتصاد در طول ماه های اخیر قیمت انرژی در کشور بریتانیا روندی صعودی داشته و نرخ رشد آن در طول سال های اخیر بی سابقه است.

طبق آمار منتشر شده در کشور بریتانیا قیمت انواع حامل های انرژی مصرفی در بخش خانگی در مقایسه با سال گذشته بیش از ۵.۳ درصد رشد داشته که در مقایسه با سال های گذشته رشد قابل توجهی محسوب می شود.

علاوه بر این قیمت برق مصرفی خانوارهای بریتانیایی نیز رشد قابل توجهی داشته و در مقایسه با سال گذشته بیش از ۹ درصد افزایش یافته است.

در کشور بریتانیا قیمت گذاری تعرفه های مصرف برق و گاز و دیگر حامل های انرژی از سوی شرکت های خصوصی ارائه دهنده انجام می گیرد و یک نهاد دیگر دولتی به شیوه قیمت گذاری این شرکت ها نظارت می نماید.

افزایش قیمت برق و گاز و دیگر حامل های انرژی از سوی شرکت های توزیع کننده موجب شده وزیر انرژی بریتانیا از نهاد مسئول قیمت گذاری تعرفه های انرژی درخواست نماید که برای جلوگیری از ضرر بیشتر خانوارهایی که مصرف کمتری دارند، از افزایش قیمت تعرفه کم مصرف ها جلوگیری نماید.

به این ترتیب تعرفه مصرفی خانواده های کم مصرف تغییری نخواهد کرد و تنها خانواده های پرمصرف هستند که مشمول افزایش قیمت برق و گاز و دیگر حامل های انرژی خواهند شد.

رشد قابل توجه قیمت حامل های انرژی همچون گاز و برق موجب شده هزینه های خانوارهای بریتانیایی افزایش قابل توجهی داشته باشد درحالیکه درآمد مردم این کشور در سال های اخیر افزایش قابل توجهی نداشته است.

به طور کلی در طول سال گذشته مصارف خانواده های بریتانیایی به طور متوسط ۲.۴ درصد رشد داشته است. در میان این مصارف هزینه اجاره بها ۰.۹ درصد، هزینه آب ۱.۸ درصد، هزینه بیمه ۸ درصد و هزینه ارتباطات تلفنی و اینترنتی ۲.۳ درصد رشد داشته است.

منبع: ایندیپندنت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.