۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۵۰۹ ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ دسته: کشاورزی
۰

بررسی ها نشان می دهد که اکثر کشورهای توسعه یافته در بخش کشاورزی از سیاست مدیریت واحد در زنجیره ارزش از مزرعه تا بازار استفاده می کنند؛ موسسه مالی بین اللملی بانک جهانی قصد دارد میانمار را هم در زمره این کشورها قرار دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد موسسه مالی بین المللی (IFC) بانک جهانی، در ۲۵ اوت موافقتنامه مشورتی با وزارت کشاورزی، دامداری و آبیاری (MoALI) میانمار در جهت افزایش بهره وری، کیفیت و توسعه مهارت های بخش کشاورزی این کشور را امضا کرد.

این برنامه که شامل کمک های فنی می باشد، توسط وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا، وزارت توسعه بین المللی بریتانیا و دولت ژاپن پشتیبانی می شود.

بخش کشاورزی کشور میانمار یک ستون کلیدی در اقتصاد این کشور محسوب شده و حدود ۵۳ درصد از نیروی کار میانمار را در اختیار داشته و درآمد حدود ۷۰ درصد از جمعیت روستایی وابسته به آن است.

طبق این موافقتنامه، کمک های فنی IFC در جهت افزایش بهره وری زمین های زراعی، دسترسی به بازار و رقابت بخش کشاورزی این کشور از طریق تهیه ی مواد اولیه با کیفیت برای کشاورزان خواهد بود.

بر اساس اعلام مقامات بانک جهانی، رشد و نوآوری در بخش کشاورزی میانمار نیازمند بخش خصوصی فعالی در زمینه افزایش کیفیت دانه ها، کود و حفاظت محصولات کشاورزان دارد.

لذا این مهم نیازمند چارچوب مشخصی برای همکاری بهتر دولت و بخش خصوصی در زمینه حضور فعال در بازار محصولات است.

وزیر کشاورزی، دامداری و آبیاری میانمار در رابطه با این همکاری گفت: تأکید IFC برای استفاده از مواد اولیه با کیفیت کشاورزی و نیز تقویت استانداردهای کیفیت محصولات کشاورزی است.

وی افزود: وزارت کشاورزی میانمار با خواسته موسسه مالی بین المللی هماهنگ بوده و مطمئن هستیم پروژه همکاری به توسعه بخش کشاورزی میانمار کمک کرده و چشم انداز آینده ما را برآورده خواهد کرد.

همچنین مدیر منطقه ای IFC برای شرق آسیا و اقیانوس آرام، اعلام کرد: بهبود کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در صنعت کشاورزی این کشور باعث افزایش بهره وری و کیفیت صنعت و در نتیجه افزایش درآمد و ایجاد اشتغال در طول زنجیره ارزش می شود.

مدیریت یکپارچه زنجیره ارزش از مزرعه تا بازار، هدف بانک جهانی

بررسی ها نشان می دهد که اکثر کشورهای توسعه یافته در بخش کشاورزی از سیاست مدیریت واحد در زنجیره ارزش از مزرعه تا بازار استفاده می کنند؛ موسسه مالی بین المللی بانک جهانی قصد دارد میانمار را هم در زمره این کشورها قرار دهد.

طبق گفته ی مدیر منطقه ای IFC با حمایت از توسعه کشاورزی میانمار و ایجاد بازارهای بالقوه برای محصولات کشاورزی از طریق صادرات، وضعیت کشاورزی میانمار بهبود خواهد یافت.

برگرفته از: MIZZIMA



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.