۲۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۴۱۶۱ ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ دسته: کشاورزی، ماهی تیلاپیا
۰

مردم تایوان با به رسمیت شناختن ماهی تیلاپیا به عنوان ماهی ملی این کشور، فرآورده های زیادی از این ماهی تولید و به بازار عرضه می کنند.

به گزارش مسیر اقتصاد (مسیر اقتصاد)، تیلاپیا هم به لحاظ میزان و حجم تولید اختصاص یافته برای رشد این ماهی و هم به لحاظ شکلی به عنوان ماهی ملی کشور تایوان محسوب می شود. همچنین این ماهی بیشترین صادرات را در بخش آبزیان در تایوان به خود اختصاص داده است.

اما تولید تیلاپیا در تایوان تنها برای مصرف کردن (خوردن) نمی باشد بلکه میتوان از صنایع تبدیلی این ماهی نیز استفاده های زیادی به عمل آورد. یکی از این صنایع تبدیلی کلاژن است که از پوست و پولک ماهی تیلاپیا بدست می آید.

پوست تیلاپیاهای بزرگ نیز برای ساخت لوزام جانبی زنانه و مردانه نیز مانند کیف، کمربند، کیف پول و بسیاری از چرمی جات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

یک کارشناس تیلاپیا در تایوان گفت: کلاژن یک نوع پروتئین است. در واقع ۳۰ الی ۴۰ درصد از بدن ما از کلاژن تشکیل شده است، در نتیجه کلاژن عنصر اساسی برای حفظ تعادل و سلامتی ما محسوب می شود.

کلاژن استخراج شده از پوست ماهی تیلاپیا به صورت نوشیدنی مصرف می شود. دولت تایوان این نوشیدنی را در بطری های ۱۵ میلی لیتری و به صورت بسته بندی به مردم عرضه می کند که معمولا روزانه قبل از غذا و با معده خالی در این کشور مصرف می شود.

کلاژن همچنین می تواند برای استفاده در مراقبت از پوست صورت استفاده شود، در این روش معمولا قبل از مالیدن به صورت کمی آب رقیق به صورت زده می شود.

یکی دیگر از محصولاتی که از پوست ماهی تیلاپیا بدست می آید، لنز قرنیه چشم می باشد که هم اکنون بر روی حیواناتی مثل خرگوش آزمایش می شود. بعضی از مردم ممکن است تصور کنند که پوست تیلاپیا واقعا می تواند مواد بسیار خوبی برای ساخت کیسه، کمربند و سایر لوازم جانبی مرد و زن فراهم کند.

یکی دیگر از کاربردهای کلاژن این است که به عنوان مرطوب کننده پوست بکار می رود همچنین این محصول برای پارچه های محافظتی، پارچه های ضد الکتریسیته ساکن و … نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

ماهی تیلاپیا علاوه بر مصارف خوراکی، در دیگر حوزه ها نیز کاربرد داشته و می تواند درآمدزایی داشته باشد.

منبع: نیوزبیتز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.