۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۷۷۶۷۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ دسته: حمل و نقل
۰

دولت هند به منظور دستیابی به هدف خود در کسب جایگاه سوم اقتصاد در جهان تا سال ۲۰۳۰، توجه ویژه‌ای به ارتقاء صنعت لجستیک خود دارد. در حال حاضر ۱۶ درصد از تولید ناخالص داخلی هند مربوط به هزینه‌های لجستیک است و هندی‌ها قصد دارند با افزایش بهره‌وری حمل و نقل و بهبود شاخص LPI، این هزینه را کاهش دهند.

به گزارش مسیر اقتصاد هند از جمله کشورهایی است که هزینه‌های لجستیک در آن بالا است. بنابر آمار رسمی دولت هند، هزینه‌های لجستیک در این کشور معادل ۱۶ درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور است. هندی‌ها قصد دارند به منظور کاهش هزینه های لجستیک، بهره‌وری حمل و نقل خود را افزایش دهند. برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل، افزایش بهره‌وری صنعت لجستیک قرار است با اقدامات زیر محقق شود:

  • تقویت زیرساخت‌های فیزیکی و دیجیتالی؛
  • کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی؛
  • آموزش مهارتهای تخصصی به ۲۲ میلیون نیروی انسانی شاغل در بخش لجستیک؛
  • به کارگیری بیشتر زنان؛
  • ایجاد راهگذرهای اختصاصی حمل و نقل؛
  • بهره گیری از آبراه‌های داخلی؛
  • ایجاد و پارک‌های لجستیکی هوشمند.

به همین دلیل، دولتمردان هند بخشی از بودجه سال مالی آینده را بر دیجیتالی‌شدن شبکه حمل و نقل به کمک هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و فناوری۵G به منظور تحقق اهداف تجاری، رشد اقتصادی و اتصال بین‌المللی ارزان‌تر متمرکز کرده‌اند. افزایش حجم کالاهای تولیدی به کمک استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های چندملیتی و ارایه خدمات لجستیک از دیگر اهدافی است که هند برای رسیدن به توسعه اقتصادی پیش بینی کرده است.

شاخص LPI به عنوان معیاری برای ارزیابی عملکرد خود در هزینه‌های لجستیک

دولت هند از شاخص LPI به‌عنوان معیاری برای ارزیابی عملکرد خود در هزینه‌های لجستیک استفاده می‌کند. دولت مردان این کشور قرار است با تمرکز بر طرح‌های بهبود شاخص عملکرد لجستیک (LPI) و هدایت سرمایه‌ به بخش‌های زیرساختی و افزایش بهره‌وری زنجیره تامین، رتبه خود در شاخص مذکور را ارتقاء دهند.

اتخاد سیاست «آسمان باز» به روی باربری‌های بین‌المللی، بهره‌برداری از ظرفیت تجاری شهرهای درجه دو و سه به منظور کاهش تراکم در کلانشهرها و اتصال بهتر منطقه‌ای، بخش دیگری از برنامه هند برای دستیابی به رتبه ۲۵ شاخص عملکرد لجستیک تا سال ۲۰۳۰ است.

در حال حاضر کشور هند به عنوان یک میزبان جدید و مناسب برای شرکت‌های چندملیتی جهانی، در حال ظهور است. بنابراین، سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت‌های لجستیکی و بهره‌گیری حداکثری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در این حوزه، نقش مهمی در افزایش سهم این کشور در زنجیره تولید جهانی خواهد داشت.

منبع: فایننشال اکسپرس

انتهای پیام/ حمل و نقل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.