۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۷۲۱۳۸ ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ دسته: کشاورزی
۰

دولت هند درگاه یکپارچه آمار کشاورزی را راه اندازی کرده که درگاهی دیجیتال برای ارائه داده‌های معتبر و استاندارد به ذینفعان برای تصمیم‌گیری آگاهانه در بخش کشاورزی است. این درگاه که توسط وزارت کشاورزی هند توسعه یافته است، چالش‌های مربوط به حاکمیت داده را کاهش می‌دهد و ویژگی‌هایی مانند استانداردسازی داده، تجزیه و تحلیل داده، برآوردهای تولید ریزدانه و گزارش‌های مشخصات کالا را ارائه می‌دهد.

به گزارش مسیراقتصاد دولت هند اخیرا یک درگاه[۱] واحد برای آمار کشاورزی[۲] راه اندازی کرده است که ذینفعان را قادر می‌سازد تا به داده‌های معتبر و عینی برای تصمیم‌گیری آگاهانه دسترسی پیدا کنند که توسط وزارت کشاورزی هند توسعه یافته است و یک جزء حیاتی از زیرساخت عمومی دیجیتال برای کشاورزی است.

پس از راه اندازی درگاه، رامش چاند[۳] عضو اندیشکده نیتی آیوگ[۴]، گفت که این یک پیشرفت انقلابی است و داده‌های قابل اعتماد و عینی را برای تصمیم گیری آگاهانه در بخش کشاورزی فراهم می کند. او گفت: این درگاه یکپارچه به کشاورزان، سیاستگذاران و محققان کمک می‌کند که به داده‌های کشاورزی دسترسی داشته باشند و از آن‌ها برای تصمیم گیری آگاهانه استفاده کنند.

درگاه‌های اطلاعاتی گامی مهم برای کارآمد شدن کشاورزی هند است

چاند همچنین گفت: که این درگاه به بهبود شفافیت و پاسخگویی در بخش کشاورزی کمک خواهد کرد و یک گام مهم در جهت تبدیل کشاورزی هند به یک بخش کارآمد و مبتنی بر داده است. هرچه عینیت داده‌ها بیشتر باشد، دامنه قضاوت در تصمیم‌گیری‌های سیاست‌گذاری کمتر است، که به تصمیم‌گیری‌های پایدار، شفاف و آگاهانه منجر می‌شود. درگاه باید اعتبار دادها را تضمین کند. یک تحقیق نشان می‌دهد که یک دلار سرمایه‌گذاری بر روی داده‌ها در آمریکا ۳۲ دلار سود دارد.

استانداردسازی و تجزیه و تحلیل داده‌ها از جمله ویژگی‌های درگاه واحد می‌باشد

وزیر کشاورزی منوج آهوجا[۵] گفت: که این درگاه به عنوان یک کالای عمومی تصور می‌شود که کاربران از مزایای کاهش هزینه‌های جستجوی خود و دسترسی به داده‌های معتبر، جزئی و عینی برخوردار خواهند بود و دارای ویژگی‌های کلیدی مانند استانداردسازی داده‌های مربوط به قیمت‌ها و تولید، تجزیه و تحلیل داده‌ها و گزارش‌های مشخصات کالا خواهد بود.

پینوشت:

[۱] portal

[۲] UPAg

[۳] Ramesh Chand

[۴] Niti Aayog

[۵] Manoj Ahuja

منبع: economictimes.indiatimes.com

انتهای پیام/ کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.