۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۰۲۶۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا طی یک کنفرانس خبری با اشاره به بحران جمعیت ژاپن گفت: دولت با اقداماتی مانند پرداخت یارانه‌های بیشتر به خانواده‌های دارای فرزند و فراهم کردن مسکن برای صدها هزار خانواده امیدوار است تا اوایل دهه ۲۰۳۰ هزینه‌های مراقبت از کودکان را که هم اکنون حدود ۴.۷ تریلیون ین (۳۳.۷ میلیارد دلار) است، دو برابر کند.

به گزارش مسیر اقتصاد فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز سه‌شنبه‌، بسته‌ای از اقدامات گسترده برای معکوس کردن کاهش نرخ زاد و ولد و افزایش فرزندآوری پرده‌برداری کرد. وی گفت این مشکل سریعا باید حل شود زیرا پیری جمعیت گریبان‌گیر سومین اقتصاد بزرگ جهان شده‌ است.

کیشیدا: نرخ پایین فرزندآوری جامعه و اقتصاد کشور را درگیر می‌کند

سیاست شاخص کیشیدا در بحبوحه گمانه‌زنی‌‌ها مبنی بر انحلال مجلس‌ و برگزاری انتخابات زودهنگام در این هفته صورت می‌گیرد. این شایعات می‌تواند درخواست‌های اعضای حزب حاکم برای هزینه‌های کلان جهت افزایش حمایت رای‌دهندگان از آنان را افزایش دهد.

کیشیدا در یک کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی گفت: اکنون آخرین فرصت برای معکوس کردن روند کاهشی زایمان تا دهه ۲۰۳۰ است. وی اضافه کرد: نرخ پایین زاد و ولد مشکل بزرگی است که جامعه و اقتصاد کشور را درگیر می‌کند و نمی‌توان حل این مشکل را به تعویق انداخت. ‌بدون جلوگیری از کاهش سریع نرخ زاد و ولد و کاهش جمعیت، اقتصاد و جامعه ژاپن کوچک می‌شود و حفظ سیستم‌های تامین اجتماعی را دشوار می‌کند.

ژاپن حمایت از فرزندآوری را بیشتر می‌کند

کیشیدا گفت: دولت با اقداماتی مانند پرداخت یارانه‌های بیشتر به خانواده‌های دارای فرزند و فراهم کردن مسکن برای صدها هزار خانواده امیدوار است تا اوایل دهه ۲۰۳۰ هزینه‌های مراقبت از کودکان را که هم اکنون حدود ۴.۷ تریلیون ین (۳۳.۷ میلیارد دلار) است، دو برابر کند.

این بسته ممکن است به حزب او کمک کند تا مردم را جذب کرده و گمانه‌زنی‌ها در مورد انتخابات زودهنگام را از بین ببرد. به گفته تحلیلگران، اگر چه انتخابات مجلس تا اواخر سال ۲۰۲۵ برگزار نمی‌شود، اما کیشیدا که در اکتبر ۲۰۲۱ به قدرت رسید، مایل است تسلط خود را بر حزب قبل از رقابت برای رهبری در سپتامبر آینده افزایش دهد.

منبع: رویترز

انتهای پیام/ دولت و حکمرانی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.