۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۲۵۹۰ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ دسته: کشاورزی
۰

کره جنوبی برنامه بلندمدت جذب جوانان در مزارع و توسعه کشاورزی هوشمند به منظور افزایش بهره‌وری کمی و کیفی در این حوزه را با کمک مشاوران هلندی آغاز نموده است تا در سال ۲۰۴۰ ضمن رسیدن به هدف فعالیت ۳۰ هزار جوان زیر ۴۰ سال در این بخش، در مزارع این کشور از هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات بهره بیشتری ببرد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت کره جنوبی برای توسعه کمی و کیفی بخش کشاورزی، برنامه بلندمدتی را برای جذب و تشویق جوانان در این حوزه آغاز کرده است. بر اساس این برنامه، ۳۰ هزار جوان برای فعالیت در بخش کشاورزی تا سال ۲۰۲۷ تحت آموزش قرار خواهند گرفت تا اینکه تعداد کشاورزان زیر ۴۰ سال کره‌ای به ۱۰ درصد فعالان این بخش تا سال ۲۰۴۰ برسد.

مشوق‌های دولت کره جنوبی برای جذب جوانان در بخش کشاورزی

پرداخت یارانه ۱.۱ میلیون وون (۷۸۵ یورو) به صورت ماهیانه، به مدت سه سال به این ۴۰ هزار کشاورز جوان با هدف سکونت دائمی در مناطق روستایی، بخشی از برنامه بلندمدت دولت به عنوان مشوق‌ برای جذب جوانان در بخش کشاورزی است. علاوه بر این، صندوق سرمایه‌گذاری توسعه کشاورزی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد وون برای کمک به تامین مسکن، بهبود شرایط زندگی و تامین مالی این کشاورزان جوان در نظر گرفته شده است.

وزارت کشاورزی کره جنوبی همچنین در نظر دارد سقف وام کم بهره کشاورزان جوان را افزایش دهد و مدت بازپرداخت آن را از ۱۵ سال به ۲۵ سال افزایش دهد. بر این اساس، بازپرداخت اصل و سود وام تا ۴۵ درصد در سال کاهش خواهد یافت.

بهره‌گیری از کشاورزی هوشمند در کره جنوبی

رئیس جمهور کره جنوبی علاوه بر این برنامه، بهره‌گیری از ابعاد مختلف کشاورزی هوشمند از جمله هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات را راه‌حلی برای جهش کمی و کیفی این بخش می‌داند که برای غلبه بر مشکلات مناطق روستایی از جمله کاهش جمعیت و تغییرات آب و هوایی موثر است.

به همین دلیل دولت قصد دارد برنامه‌های آموزشی را بر این اساس گسترش داده و سرمایه‌گذاری قابل ملاحظه‌ای را به منظور توسعه تحقیقات حوزه کشاورزی هوشمند و افزایش بهره‌وری انجام دهد. دولت کره جنوبی برای پیاده سازی برنامه بلندمدت توسعه کشاورزی از مشاوران هلندی به منظور آموزش کشاورزان جوان، ساخت مزارع اجاره‌ای و ایجاد مراکز آموزشی در مزارع آزمایشی بهره گرفته است.

منبع: www.agroberichtenbuitenland.nl

انتهای پیام/ کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.